Kultur och kamratskap

Museum of Contemporary Art (MOCA) här i Bangkok är helt klart värt ett besök.
Den mycket moderna byggnaden ligger en bit utanför stan, mot Jatujak. Det är inte helt lätt att ta sig dit men det lyckades vi med i dag.
 
 
 
Textilkonst.
 
Konstintresserade svenskor.
 
Annelie, Monica och Eini beskådar De tre konungarikena,"Himlen", "Jorden" och "Helvetet".
Det är samma konstnär som är upphovsman till White Temple i Chang Rai, som vi besökt tidigare, se HÄR.
Vi stod här en bra stund och tittade på alla detaljer.
 
 
Detta museum har en härlig blandning konstverk av moderna thailändska konstnärer.
Ett par timmar går väldigt fort i denna fina miljö.
 
När det blev dags för lunch transporterade vi oss ner mot floden och den trevliga restaurangen "River Tree House". Här bjöds på god mat och lummig grönska.
 
 
Borden är placerade vid flodkanten.
 
Transporter innebär ofta ett mindre äventyr.
Fyra fina fruar fick rum på passagerarsidan.....
 
.....den femte fick ta plats bakom föraren.
 
En härlig dag med härliga vänner.
Marina
2017-01-19 @ 14:23:43
URL: http://www.marinasbay.blogspot.com

Ett museum som verkligen såg spännande ut. kanske något att satsa på vid ett kommande Bangkokbesök.

Svar: Ja, varför inte. Jag tror att många missar detta fina museum och tyvärr ligger det lite galet men alla vi som var där tyckte att det var ett av de bättre.
Anette

Biggeros
2017-01-19 @ 14:35:36
URL: http://biggeros.blogg.se/

Så mysig dag med fina vänner och kultur sightseeing. Restaurangen ser väldigt mysig ut i djungeln 🤗🤗Kram

Svar: Såna här dagar kommer jag alltid att minnas.Livskvalité :)
Anette

Emma, Sol som sol?
2017-01-19 @ 15:25:01
URL: http://solsomsol.blogspot.com

Där fick jag mig en tankeställare, på något sätt. Man är så van vid att se västerländsk konst, har ju inte tänkt på att det finns moderna museet med österländsk. Konstigt. Har liksom bara inte tänkt på det!
Gillade de tre konungarikena samt cellon. Och så klart restaurangmiljön! Jisses vilken grönska!

Svar: Visst har man förutfattade meningar om österländsk kultur, den stämmer till viss del, men inte alltid. Restaurangen är en liten pärla vid floden Chao Phraya..
Anette

Ditte
2017-01-19 @ 19:27:05
URL: http://dittemitti.se

Vilket trevligt museum. Det ska jag minnas (har antecknat för säkerhets skull) för hit skulle jag vilja komma. INtressant med modern österländs konst.
Log igenkännande åt restaurangen där jag också varit. Så mysig och väldigt god mat. Var där tillsammans med vänner som då bodde i Bangkok.
Är så glad för dina inlägg, känner mig lite hemma ibland i Bangkok.

Svar: Det är så roligt när du känner igen platserna jag besöker. Antar att du känner en viss nostalgi.
Anette

Ama de casa
2017-01-20 @ 10:44:59
URL: http://amacasa.wordpress.com

Ett museum helt i min smak! Härligt transportmedel också :-)

Svar: This is Thailand 😊
Anette

Ghugge
2017-01-22 @ 18:25:01
URL: http://ghugge.blogg.se

Härligt gäng och vilken fin konst!
Kramis

Svar: Visar bara ett par bilder från museet, konsten var väldigt varierande. Den lämnade ingen av oss oberörd, precis som det ska vara.Gänget är som du skriver, härligt :)
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0