Helt slut i huvudet

Jag har nu sjunkit ner i soffan och lagt fötterna på bordet.
 
 
Jag är trött från topp till tå. Den här första veckan som yrkesverksam har varit full av föreläsningar, information och studier. Jag har mycket att lära.
Jag arbetar på neurofysiologiska kliniken på universitetssjukhuset i Linköping och kommer snart (hoppas jag) kunna utföra vissa enkla neurografier dvs göra mätningar på de perifera nervernas ledningsförmåga. Jag kommer att att ha en lång upplärningstid, nästan ett år innan jag är "fullärd" Men då ska jag behärska fler undersökningar som till exempel EEG då man mäter den elektriska aktiviteten i hjärnan.
Eftersom mitt arbete kommer att innebära att jag träffar en hel del patienter förstår ni att jag inte kommer att kunna berätta så mycket om vad jag sysslar med under arbetstid. 
Just nu är det fokus på jobbet men lite annat ska jag väl hinna med.
Nu är det helg och jag ska njuta i fulla drag, ensam för maken har rest tillbaka till Thailand för att avsluta sitt uppdrag där.
Solen har precis gått ner, temperaturen ligger på behagliga 12 grader och det känns som att våren är på gång.
Trevlig helg <3
Emma, Sol som sol?
2019-03-22 @ 19:38:56
URL: http://https://solsomsol.blogspot.com/

Härligt att lägga upp fötterna!

Men nu får du förklara lite mer vad det är du ska arbeta med! Jag fattar så klar ingenting och det är du fullt medveten om! :D Utan att inskränka på patienternas privata kan du väl berätta mer om vad du gör? Jag blir supernyfiken!

Ha en riktigt härlig och välförtjänt helg!

Svar: Hahaha, ok. Ett mer informativt inlägg ska skrivas, ha tålamod.
Anette

Ama de casa
2019-03-23 @ 10:14:30
URL: http://amacasa.wordpress.com

Håller med Emma - skulle vilja veta mer om vad du gör på jobbet.
Men det låter väldans spännande i alla fall! :-)

Förstår att du är slut, nytt jobb tar verkligen på krafterna oavsett vad det innebär. Det är ju inte bara själva jobbet, utan allt runt ikring också.

Lycka till med fortsättningen!

Svar: Oli, ska försöka beskriva lite bättre vad jobbet innebär.Visst är det mer än jobbet som just nu tar min kraft men jag gillar det.
Anette

Ditte
2019-03-23 @ 14:54:09

Kan förstå att det är mycket att ta in. Att landa hemma i Sverige, nytt jobb och många nya arbetsuppgifter. Vet lite om vad du jobbar med eftersom jag har nära vänner inom samma område. Förstår att det kan bli svårt att berätta så mycket men kanske kommer det lite mer allmänt efter hand. Tror du kommer att landa efter hand
med allt det nya.
Önskar dig nu en vilsam helg med fötterna på bordet.

Svar: Under fredagkvällen fick fötterna vila men redan idag måste de ila 😜Bara bra, än så länge, med lite fart under fötterna.
Anette

Lena i Wales
2019-03-24 @ 12:11:26
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Låter komplicerat det du arbetar med! Men också spännande.
Och visst måste man vila ibland,njut av det!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0