Smolk i glädjebägaren.

Om ni tycker att det är kulet och trist där hemma i Sverige kan jag trösta er med att det inte är ett dugg bättre här i Bangkok. Snarare sämre. Luftföroreningarna gör att solen inte orkar visa sig och utomhusaktiviteter är inte att tänka på.
Vissa åtgärder, såsom bevattning av stans gator och försök att bilda konstgjorda regnskurar, pågår.
 
(null)
Prognosen för resten av veckan ser tyvärr inte ljus ut trots dessa stödinsatser.
 
Jag får helt enkelt ägna mig åt trista måsten i stället. Papper ska fyllas i, saker ska bedömas och värderas. Även grejer som vi tagit med oss från Sverige och blivit godkända för att tas in i landet ska nu godkännas för att tas ut igen. Jag är till och med ombedd att "städa upp". Visst förstår jag väl att jag måste kasta eller ge bort saker som inte ska få flytta med oss hem utan att någon talar om det för mig. Alla tips och goda råd är väl menade men jag blir lite trött på dem.
 
Nu ska jag i alla fall ge mig iväg, en kort promenad längs "Sukhan" (Sukhumvit) för att möta goda vänner över en lunch. Jag vill ju njuta och ha kul. INTE tvingas att vara inomhus.
 
Innan jag ger mig ut i grådiset vill jag bara skicka en kort hälsning till döttrarna.
Jag älskar er, ni är bäst och jag är så glad för att just ni är mina (våra) döttrar. ❤️😘
 
Emma, Sol som sol?
2019-01-16 @ 08:58:27
URL: http://solsomsol.blogspot.com

Bedrövligt! Gör man något för att det ska bli bättre eller har de styrande gett upp?

Svar: Åtminstone pratar man om problemet, äntligen. Det har nämligen varit väldigt tyst från myndigheterna. De flesta thailändare verkar fortfarande tro att det handlar om dimma. Andra som har förstått har köpt pappersmasker och tror att de på så sätt skyddar sig. Sorgligt. Tyvärr är även andra större städer i Thailand, ja hela Asien, lika hårt drabbade eller även värre.Det kommer att sluta illa om det fortsätter så här, tänk alla barn som andas in gifterna från tidig ålder.
Anette

Ama de casa
2019-01-16 @ 09:32:55
URL: http://amacasa.wordpress.com

Fy vad trist med den förorenade luften! Hoppas den där dåliga prognosen är fel...

Lunch med vännerna lät betydligt trevligare :-)

Svar: Ja, det får vi hoppas. Tyvärr tror man att det kommer att vara dåligt under hela den torra perioden.
Anette

Ditte
2019-01-16 @ 16:53:39
URL: http://dittemitti.se

Detta med dålig luft är ett elände och trafiken i Bangkok är ju ett gissel. Den borde ledas mer utanför stan. Men tyvärr är det liknande i Sten, Rio, London, L.A. och många andra städer dom ligger i "grytor" och med mycket trafik. Peking var ju vissa dagar så här. Men inte mer än ett par dagar i taget när vi bodde där. Men kanske har det blivit sämre.
Lunch med vänner tycker jag låter trevligt och hoppas den också piggade upp..

Pinne
2019-01-16 @ 21:14:07

Älskar dig med mamma❤️ Du är bäst i hela världen

Svar: ❤️
Anette

Ika
2019-01-17 @ 22:56:39

Vi är glada att just du är vår mamma ❤️❤️

Svar: ❤️
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0