Frisk luft och en härlig bris

När vi lämnade Bangkok låg det ett smutsigt dis över staden. Solen var så där konstigt vackert röd som den blir i förorenad luft.
 
Här på Koh Samui passar vi på att dra djupa andetag och njuta av havsbrisen. Även temperaturen är behaglig, lite under 30, så lagom.
Vi fick ett meddelande från vänner i Singspore som rapporterade om 48 (!) grader. Jag befinner mig helt klart på rätt plats just nu.
 
 
Hoppas att ni får en fin fortsättning på helgen!
Ditte
2019-01-26 @ 21:13:40
URL: http://dittemitti.se

Vad trevligt med Kom Samui. Här firade jag min 60 årsdag, snart 10 år sedan. Vi bodde då i Peking och var här i 10 dagar. Minns så väl den söta lilla flygplatsen.
Önskar er fina dagar.

Svar: Flygplatsen är så söt en flygplats kan bli 😉.Jag passade på att fira min 56-årsdag, inte lika stort som ett 60-årsfirande.
Anette

Ama de casa
2019-01-27 @ 09:37:26
URL: http://amacasa.wordpress.com

Så härligt att kunna andas igen och det i en mer lagom temperatur än vad dom har i Singapore i alla fall :-)

Ha det toppenbra!

Svar: Den temperaturen är outhärdlig. Vissa platser i Thailnad får det så där varmt i april/maj.Då gäller det att kunna vistas i miljö med aircon eller åka till havet.
Anette

Emma, Sol som sol?
2019-01-27 @ 10:54:30
URL: http://solsomsol.blogspot.com/

Snacka om att träffa in rätt tillfälle! 48 grader och den skitiga luften måste vara fullkomligt vidrigt.

Njut av att kunna andas djupt!

Svar: Det var underbart att komma undan smog och grå himmel. Att bada och gå i solen under en klar och blå himmel. Jag tycker så synd om alla som bor i stora städer och inte har möjlighet att emellanåt åka därifrån.
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0