Bollen är i rullning

Här händer det grejer. Stora som små.
De viktigaste är det lite tidigt att skriva om så dem håller jag på ett tag.
Olika beslut ska tas, nya vägval att ta ställning till.
 
Efter fem år i Bangkok är vi nu redo att flytta hem igen.
Vi är glada och förväntansfulla, både maken och jag.
 
Själv är jag numera hemmahörande i Linköping, åtminstone på pappret.  Maken får vänta lite.
 
Förra årets sista och nuvarande årets första dagar har varit fyllda av roligheter. 
Umgänge med barnen och festligheter förgyllde tillvaron.
Vi är tillbaka i Linköping efter fina dagar i huvudstaden.
 
Nu börjar det bli dags för maken att resa österut igen. Min resa får vänta till den 13:e. Det blir min sista (?) tur till Bangkok och jag känner mig nästan lite stressad över att jag har så lite tid kvar på det stora äventyret.
Min bror påpekade nyligen att jag snart varit ledig i 250 veckor (inte helt sant men nästan, jag jobbade faktiskt ett par månader både 2015 och 2016).
Det är hög tid att börja göra lite nytta, det medges.
 
Ditte
2019-01-05 @ 19:41:13
URL: http://dittemitti.se

Allt har ett slut. Och säkert finns det nu nytt som löser av er fantastiska tid i Bangkok. Spännande att så småningom få vet mer.
Trevligt med ett lyckat besök i huvudstaden och än några dagar kan du njuta av tillvaron hemma i Sverige. För nu är ju det hemma för dig. I alla fall pappersmässigt.
Önskar dig fina dagar.

Svar: Jag hoppas på nya äventyr även om de kanske inte blir så storslagna som mitt fem år långa Asienäventyr.
Anette

Ama de casa
2019-01-06 @ 10:36:08
URL: http://amacasa.wordpress.com

Spännande grejer på gång - och omvälvande!

Fast inte kan det väl bli din sista tur till Bangkok? Även folk som bor i Sverige åker dit, det vet jag med bestämdhet :-)

Hmm... Hur ska du göra med bloggnamnet kan jag undra... ;-)

Ha en fin trettondag!

Svar: Det blir nog inte sista gången jag flyger till Bangkok men det kommer nog att dröja innan det blir av. Det finns så himla mycket att se och göra här i världen.Nja, det där med bloggen vet jag inte riktigt hur det blir. Ny blogg, byta namn eller kanske är det helt enkelt ett avslutat kapitel. Vi får se. Först ska jag tillbaka och njuta den tid som är kvar av min 250 veckor långa ledighet. 😊
Anette

Emma, Sol som sol?
2019-01-06 @ 12:40:20
URL: http://solsomsol.blogspot.com

Man kan göra nytta på fler sätt än att jobba ... Och visst är det typiskt en bror att klämma ur sig en sådan sak som att nu får du allt göra lite nytta! :D Har en jag med, till och med två.

Var det enkelt att skriva in sig igen?

Svar: Visst kan man göra nytta på olika sätt. Att skriva in sig var inga konstigheter. Jag gick bara till skattemyndigheten och fick låna en dator där allehanda uppgifter skulle föras in. Det tog sedan några veckor innan beslutet kom. Vi har ju hela tiden haft vårt hus kvar, vilket underlättade.
Anette

marina
2019-01-06 @ 17:29:29
URL: http://www.marinasbay.blogspot.com

Jag förstår känslan! Jag har väl liksom också haft de där många lediga härliga dagarna och är nu tillbaka och drar mitt strå till stacken för den svenska ekonomin. Visst är det skönt att komma in i vanliga gängor igen...men inte hela tiden ;)

Ama de casa
2019-01-07 @ 09:28:02
URL: http://amacasa.wordpress.com

Sluta blogga? Det alternativet godtages INTE!

Ha en fin start på veckan! :-)

Svar: :)
Anette

FREEDOMtravel
2019-01-11 @ 06:10:11
URL: http://www.freedomtravel.se

Det blir en ny tid det också, och spännande på sitt sätt! Hoppas vi får fortsätta följa på bloggen :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0