Gott nytt år, alla grisar.

Är du en gris? Ja, då är det ditt år i år. Just nu, vid andra nymånen efter vintersolståndet är det nytt år enligt den kinesiska kalendern.
Det är dags att byta hunden mot grisen. Alla kineser firar stort, som alltid.
 
 
Här i Thailand finns det mycket kineser och väldigt många thailändare har kinesiskt påbrå.
 
 
 
Stan är smyckad och det firas livligt.
Det förs ett jäkla oväsen, det ska höras när kineser firar 😊
 
Ditte
2019-02-05 @ 15:10:47

Gott Nytt År! Och välkommen in i Grisens år. Just när vi kom till Peking i januari 2007 så blev det strax därefter Grisens år. Ett väldigt bra år. Men visst firar kineserna ordentligt och i Kina i en månad. Så det är ett långt nyårsfirande.

Svar: Då har du ett fint förhållande till grisen 😉
Anette

Lena i Wales
2019-02-06 @ 09:07:00
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Ja, det finns lite gris i mig. När jag skrattar riktigt mycket låter jag som en gris, vilket min man ofta påpekar.Gillar dessutom grisar.
Gott nytt år!

Ama de casa
2019-02-06 @ 18:07:07
URL: http://amacasa.wordpress.com

Vilka härliga bilder! Gott Nytt År på dig! :-D




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0