En stad full av överraskingar

Gårdagen blev en fin och rolig dag.
Lena visade Fredrica, Monica och mig små pärlor i China Town. Det är en stadsdel som aldrig upphör att förvåna. Varje gång man är där hittar man något man inte tidigare sett.
Det är så häftigt.
 
 
Här är det Lena som fotograferar.
 
Den här bilden tog Fredrica.
 
Monicas tur att fota.
 
Så är vi då alla med på en och samma bild.
 
Den här platsen är det omöjligt att hitta om man inte blivit tipsad av någon.
Inrymd i en privat egendom finns mitt i China Town en pool där det bedrivs dykarskola!!!
 
Väggmålningar dyker upp både här och där, när man som minst anar det.
Gamla motiv blandat med mer.....
 
.....moderna.
 
Som en motpol till promenaden i det gamla Bangkok avslutade vi dagen med att ta en shuttlebåt över floden. Där på andra sidan besökte vi ICONSIAM, Bangkoks senaste och mest moderna shoppingmall.
Varje kväll pågår det här en fantastisk ljusshow precis vid kanten av Chao Phraya.
 
Gissa om det togs många bilder.
 
Det blev ännu en dag, väl värd att minnas.
Monica
2019-02-22 @ 04:55:08

Det blir tomt här utan dig Nettan !!Så mycket kul vi gjort ihop och upplevt tillsammans...Väldgt glad för det och att du funnits så nära..

Svar: Vi har verkligen haft mycket roligt tillsammans. Vilken tur att vi fann varandra.Jag kommer alltid att tänka på dig med värme och glädje ❤️
Anette

Ama de casa
2019-02-22 @ 10:45:02
URL: http://amacasa.wordpress.com

Åh... Jag blev alldeles tårögd av kommentaren här ovanför! Så jobbigt att skiljas efter så mycket kul tillsammans, men såklart ses ni ju ändå framöver.

Härliga bilder av ett härligt gäng :-)

Svar: Det blir jobbigt att lämna de fina vänner vi lärt känna men förhoppningsvis kommer vi att ses hemma i Sverige, det är tanken 😀
Anette

Emma, Sol som sol?
2019-02-25 @ 13:38:10
URL: http://solsomsol.blogspot.com/

Så, nu har jag läst i kapp! Så lägenheten är tömd, ni har haft en härlig semester och nu är det sightseeing och vänner som gäller den sista tiden.

Njut!

Svar: Nu bor jag på hotell, de här sista dagarna. Några små inköp och lite fixande sen är det dags att ge mig av.
Anette

Mille
2019-02-25 @ 15:14:43

Tack Anette för alla rese skildringar

Svar: Ett sant nöje 😊
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0