Att ta sig fram på Bangkoks trottoarer.

Att det är besvärligt att promenera i Bangkok har jag skrivit om många gånger.
All kommers som sker på gatorna gör det ibland nästan oframkomligt.
Den senaste tiden har en viss upprensning skett. Färre matvagnar och nästan inga motorcyklar på trottoarerna borde göra det lättare för oss gångare, eller hur?
 
Ack, nej. Så är inte fallet.
Nu pågår istället en rejäl renovering av Sukhumvits trottoarer och rännstenar, vilket är absolut nödvändigt men framkomligheten blir lidande. Man tvingas promenera på gatan, med fara för livet.
 
Folk snubblar över dräneringsrör och armeringsjärn hela tiden.
Jag såg till och med en man som klafsade runt i betong.
 
  
Just det här makabra hindret är jag glad att jag inte snubblade över i mörker. Det hade förmodligen skrämt skiten ur mig.
 
Malin
2019-02-07 @ 12:30:08

Men fy. Vilket hemskt hinder. Vem sätter ut ett sånt?

Svar: Ingen aning. En vän sa att han sett liknade hemskheter lite varstans och att de b.la har till syfte att skrämma barn. Om man bär sig illa åt kommer man att straffas. Ingen aning om det stämmer.Vidrigt är det hur som helst.
Anette

Ditte
2019-02-07 @ 21:55:29
URL: http://dittemitti.se

Att gå här kvällstid på trottoarerna kan ju innebära att man helt trampar i "det blå". Ja, även dagtid. Och det me makabra hindret hade jag också helt klart skrämts av.

Ama de casa
2019-02-08 @ 09:08:19
URL: http://amacasa.wordpress.com

Jag tycker att vi har hemska trottoarer här och att dom bygger och river upp gatorna mest hela tiden så det är svårt att komma fram även till fots. Men ni har det absolut ÄNNU värre.Fast just det där är en "tävling" som jag helst inte vinner trots allt ;-)

Vilken makaber gubbe!

Svar: Visst är det märkligt?
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0