På väg

Det blev ett kort besök i Stockholm den här gången.
Jag måste nog säga att stan är lika vacker alla årstider. Nu hade jag en väldig tur, solen sken och temperaturen låg på behagliga 23 grader. Perfekt väder att strosa runt i.
 
Att stå på balkongen med en kopp kaffe i handen och se huvudstaden vakna var en trevlig upplevelse.
 
Humlegården, en tidig höstmorgon.
 
Jag gick i en massa butiker, utan att shoppa, det var lugnt och skönt, stockholmarna var på sina jobb.
 
Även i Kungsträdgården var det  ganska lugnt.
 
Förutom alla människor från 70-talet.
Det pågick en filminspelning och trädgården var full av statister.
 
Jag gick vidare......
 
....ända till Rom?
 
Nejdå, bara ner i tunnelbanan. Blå linje ligger långt ner under gatuplanet.
 
Efter att ha umgåtts med döttrarna var det dags att resa hem, till Bangkok.
 
Jag var definitivt inte ensam om att återvända just denna dag. Förutom en av mina väninnor fick jag sällskap av 220 hemvändande thailändska bärplockare. I år tror jag inte de fick ihop några stora mängder bär men de verkade rätt nöjda och glada ändå. Även om de på bilden ser trötta ut.
 
Trött var även jag, just den här flighten är nästan omöjlig att sova på men då kan man ju kolla film istället.
Idag är jag piggare, vi har till och med varit ute på Chatuchak och handlat lite.
I morgon blir det en golfrunda, om vädret tillåter.
Trevlig fortsättning på helgen alla trevliga läsare.
Ditte
2018-09-22 @ 17:52:37

Extra trevligt att besöka huvudstaden i vackert väder. Men Stockholm är alltid fint. Mysigt att träffa döttrarna och göra stan.
Välkommen tillbaka till Bangkok och jag önskar dig en fin helg där.

Svar: Det är kul att vara tillbaka.
Anette

Jessica Högberg
2018-09-23 @ 12:27:05
URL: http://lchftrollet.blogg.se/

Så vackra bilder du visar från våran huvudstad, låter som du hade trevligt;)

Svar: Stockholm är alltid vackert och trevligt.
Anette

Lena i Wales
2018-09-23 @ 18:21:45
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Vad skönt att du haft en bra Sverigevistelse och att du ser fram emot att komma hem igen. Hem här, hem där, just nu är bor jag i Spanien.
Ha det bra!

Svar: Det är ändå rätt trevligt att ha flera hem. Hoppas du får en bra tid i ditt Spanienhem.
Anette

Emma, Sol som sol?
2018-09-23 @ 18:25:23
URL: http://solsomsol.blogspot.com

Stockholm från den vackra sidan, verkligen!

Vad härligt, då väntas inlägg från Bangkok nu då. Det ser vi fram emot!

Svar: Japp, nu är det Asien som gäller ett tag igen.
Anette

Ama de casa
2018-09-24 @ 16:23:09
URL: http://amacasa.wordpress.com

Stockholm är en så otroligt vacker stad, och tunnelbanan är ju rena konstutställningen på sina håll :-)

Svar: Tunnelbanan är så ful på vissa ställen och som du säger nästan som en utställning på andra.
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0