Barn av sin tid.

Alltså jag är verkligen en typisk svensk kvinna, född på 60-talet.
Det blev så tydligt när jag bad mina döttrar ögna igenom min meritförteckning och ett personligt brev som behövde uppdateras.
-Var inte så blygsam, mamma. 
-Du måste vara mer kaxig! 
Det var de kommentarer jag omgående fick från dessa båda unga kvinnor, födda på 90-talet. Också de barn av sin tid.
Vi kvinnor i familjen är till mångt och mycket lika varandra men i vissa fall ganska olika, vilket är bra.
 
Jag gjorde lite ändringar och försökte fokusera på det jag är bra på men jag är faktiskt lite obekväm med att marknadsföra mig. Jag tror att många kvinnor i medelåldern har samma problem som jag.
Tur att döttrarna och maken är ärliga och peppande när man själv känner sig lite mesig.
 
(null)
Jag är nu redo att börja se mig om efter ett arbete. Det var väldigt längesedan jag sökte jobb och i ärlighetens namn har det inte skett så många gånger. Min arbetsgivare och närmaste chefer har med jämna mellanrum försett mig med nya spännande uppdrag så det har liksom inte behövts.
Nu är det i alla fall dags och det känns pirrigt.
 
 
ajlimullersandvik.blogg.se
2018-10-13 @ 07:55:41
URL: http://ajlimullersandvik.blogg.se/

Gud så spännande!! All lycka!

Svar: Tack ❤️
Anette

FREEDOMtravel
2018-10-13 @ 10:00:15
URL: http://www.freedomtravel.se

Lycka till med jobbsökandet! Spännande! På mitt jobb har vi en rekryteringsprocess just nu och vi fick in en ansökan där det stod ungefär "Jag tror nog inte att jag klarar den här uppgiften, men vem vet, det kanske bara är att jag inte vågar tro på mig själv?" i brevet. Den personen blev inte kallad till intervju ...

Svar: Hahaha, nej det var helt förståeligt. Jag har suttit med när med vid intervjuer och det var väldigt lärorikt.
Anette

Ama de casa
2018-10-13 @ 10:40:51
URL: http://amacasa.wordpress.com

Lycka till! Det kommer säkerligen att gå jättebra :-)

Jag har inte heller sökt jobb så många gånger, det ena har liksom lett till det andra. Men mitt nuvarande arbete som Ama de casa är absolut det bästa jag har haft! Funderar bara på att anlita en städerska... ;-)

Svar: Så klart du ska ha lite hjälp i hemmet, på så vis blir du ju chef 😉
Anette

Ditte
2018-10-13 @ 12:48:30

Önskar dig lycka till. Och visst kommer det att gå bra. Fokusera på det som är dina styrkor och den kopetens du har. Att sedan våga tro att det bär underlättar mycket. Och man kan alltid lära sig nya saker.

Svar: Du har så rätt, att lära nytt är utmanande och spännande. Vi får se vad som händer, tack för pepp 😘
Anette

Mille
2018-10-13 @ 13:46:25

Lycka till Anette tror inte det blir några som helst problem att få ett bra arbete som kommer att passa dig.

Svar: Jag hoppas verkligen det.Tack ❤️
Anette

Emma, Sol som sol?
2018-10-13 @ 16:03:45
URL: http://solsomsol.blogspot.com

Jag vet precis hur du tänker, vi är från samma årtionde. Jag vet att jag är duktig på vissa saker, attans duktig på några men det känns så konstigt att skriva det. Då måste jag ju dessutom leva upp till det. Tror du inte att det kan vara det som är grejen också? Att har man inget sagt så måste man heller inte bevisa det?

Mannen min brukar också tycka att jag mesar både när jag ska välja ett jobb att söka samt vad jag skriver. Har inte heller sökt så många i mitt liv, har precis som du fått göra nya saker inom samma företag. Att ha jobbat 20 år inom samma koncern vet jag idag inte om det är bra eller dåligt. Visar det på trofasthet eller bekvämlighet? Eller båda ...

Fotot på dig är underbart, så charmerande och levande, en snygg kvinna med glimten i ögat och som har lätt för att skratta.

Ett stort lycka till i sökandet!

Svar: Det ligger mycket i vad du säger. Du är en klok kvinna som skulle vara roligt att känna i verkliga livet. Tack för fina ord ❤️
Anette

Veiken
2018-10-13 @ 18:28:05
URL: http://veiken.se

Det är så typiskt svenskt och kvinnligt. Kvinnor som börjar närma sig medelåldern har aldrig lärt sig att ta plats!
Lycka till och visst vet du vilka starka sidor du har!!!
Svar: Jag har inte en aning om vad "tortyrredskapen" egentligen är. Inga skyltar fanns det heller!

Svar: Tack, jag ska göra mitt bästa. Fortsättning följer.
Anette

Lena i Wales
2018-10-14 @ 10:47:31
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Tyvärr är du nog inte ensam i dina tankar. Uppvuxen, liksom jag, med att du ska inte tro att du är något. Så skönt att det börjar ändras, för du är någon och kan något, fast vi kan olika saker, vilket är bra. Jag har mer och mer börjat tänka att jag visst är bra på vissa saker och fokuserar på det, vet också vilka saker jag inte är bra på och puttar det åt sidan och låter någon annan som är bra på det göra det. Man kan inte kunna allt och var bäst på allt, men man kan alltid vara bra på något.
Hurra vad vi är bra!

Svar: Bra skrivet 😀
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0