Besiktad

I morse var jag tidigt uppe. Jag hade en tid för hälsokontroll på Samitivej Hospital.
Jag var fastande, törstig och okissad från midnatt.
Vid kl 7.45 inregistrerades jag.
Först togs det ett gäng blodprover.
Därefter var logistiken noga genomtänkt och under sex timmars tid genomgick jag:
ABI, där flödet genom blodkärlen mättes.
Vilo- och arbets-EKG.
Bentäthetsmätning.
Lungröntgen.
Mammografi och ultraljudsundersökning av brösten.
Ultraljudsundersökning av hela buken och underlivet.
Nu fick jag äntligen gå på toa, dags för urinprov.
Cytologprov.
Kontroll av tandhälsa.
Undersökning av ögon.
Slutligen gjordes en liten läkarkontroll av allmäntillståndet och en muntlig genomgång av resultaten.
 
(null)
Visst var det lite väntetid mellan undersökningarna och visst tog det lång tid innan jag fick äta, dricka och gå på toa men allt löpte på bra och utfördes på proffsigt sätt.
Nu är jag genomsökt och fick höra att jag förmodligen inte kommer att få någon hjärtinfarkt, bryta ben eller inom närmaste tiden få något tråkigt besked, förmodligen. Säker kan man aldrig vara.
Skönt i alla fall att formen är bra och att läkaren tycker att jag är en stark liten kvinna.
Han avslutade med att fråga om jag jobbar inom det militära!!!
Kan han ha blandat ihop mina testresultat med en ung officers?
Emma, Sol som sol?
2018-11-27 @ 16:15:26
URL: http://https://solsomsol.blogspot.com

Oj, det var en genomgång som hette duga det! Man kan ju tycka att gå på toa borde vara det första man fick göra men de vill kanske att urinblåsan skulle vara full vid UL. Minns när jag var gravid att det var många varianter på det, alla tyckanden och tänkande huruvida det skulle vara nykissat eller fullt. :D

Grattis till väl genomförd inspektion!

Svar: Jo, så är det, blåsan ska vara fylld vid ultraljudet. Vore ju bra om de började med det så man kunde slappna av lite. Jobbigt att vara nördig i flera timmar.
Anette

Biggeros
2018-11-28 @ 08:28:16
URL: http://biggeros.blogg.se/

Ja, det var en riktig besiktning som heter duga÷)
Vi har påbörjat vår besiktning med ett antal undersökningar och kontroller. När vi kommer hem ska vi ta blodprover och urinprov. EKG är gjort och även gynekologisk undersökning. Mammografi och ultraljud ska även göras. Det är bra att göra en hälsoundersökning vart år precis som att besikta sin bil. Dock har de inte kollat benskörheten..
Bra förliknelse att du hade en hälsa som en ung militär🤗Inte dåligt betyg.

Svar: En rejäl genomkörare och det är bra.
Anette

Ama de casa
2018-11-28 @ 11:31:58
URL: http://amacasa.wordpress.com

WOW! Det var verkligen en rejäl genomgång av allt! Grattis till dom fina resultaten också, sergeant Anette! :-)

Svar: Hahaha, jag undrar om det verkligen var mig han pratade om eller om han försökte ragga 😂
Anette

Ditte
2018-11-28 @ 23:03:19

Bra med en rejäl kontroll! Och det är bara att du tar åt dig. En ung, pigg och vältränad kropp. Grattis!

Svar: Pigg för min ålder i alla fall och det är gott nog.
Anette

Anette
2018-11-29 @ 13:28:23

Hahaha, "Emma sol som sol", nödig ska det vara.

Veiken
2018-11-29 @ 14:17:37
URL: http://veiken.se

Vilken genomgång. Man måste väl vara idrottare för att klara ett maraton av den sorten! Grattis till bra resultat! :)

ajlimullersandvik.blogg.se
2018-11-29 @ 16:58:24
URL: http://ajlimullersandvik.blogg.se/

Men snyggt jobbat! Det verkar som att du helt klart gick igenom besiktningen ;D

Ama de casa
2018-11-30 @ 10:29:48
URL: http://amacasa.wordpress.com

Haha! Anette - klart att det är svårare att vara nödig i flera timmar - att vara nördig i flera timmar är ju mer ett normaltillstånd ;-) :-D

Svar: Eller hur?! :)
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0