Bangkoks gröna lunga

I Bangkok finns det, tack och lov, många härliga grönområden.
I går besökte vi, ett gäng SWEA-kvinnor, Bang Krachao som ligger vid floden, inte långt ifrån där jag bor.
Det ser nästan ut som en halvö eftersom Chao Phraya kröker rejält runt denna härliga plats.
 
Så här har Nancy Chandler beskrivit oasen där fortskaffningsmedlet nummer ett är cykel.
 
Från Klong Toey Port (eller även kallad Bangkok Port) korsade vi floden för att på snabbast sätt komma fram till målet. I cykelhyran ingick en båttransport över floden, en flaska vatten och så cykeln. Kostnad för en dag, 80 THB (ca 20 SEK).
 
Vi var 13 glatt sprudlande svenskor, ett härligt gäng.
 
Vi cyklade på olika små vägar, ibland på lite bredare vägar och ibland på smala spångar.
 
Här har vi tagit oss upp i ett fågelskådningstorn, några fåglar såg vi dock inte. Kanske skrämde vi bort dem med vårt "kacklande".
 
Det bor ganska mycket folk i området och på helgerna finns här en floating market.
 
Här och där dyker det upp en restaurang eller ett fik.
 
Här är tyst och lugnt trots att vi faktiskt fortfarande befinner oss i Bangkok.
 
Cyklande svenskor.
 
Lunch intogs på en häftig restaurang (och litet hotell), Bangkok Tree House.
Det kändes som att man var mitt i regnskogen.
 
 
I taket hängde det en massa bamburör, i vissa fanns det belysning. Jag kan tänka mig att det är riktigt läckert på kvällstid när de tänds upp.
 
Här ser ni en svettig men glad Bangkokfru.
 
 Bilderna i kollaget är lånade från SWEA-Bangkoks facebooksida.
 
Det var en fantastiskt härlig dag i ljuvlig natur och med underbart sällskap.
Det här kommer jag att göra om :)
 
Ama de casa
2018-03-15 @ 10:37:54
URL: http://amacasa.wordpress.com

Vilket häftigt ställe och coolt att det ligger mitt i stan! Men det var allt lite dyrt, va? ;-)

Svar: Ja, det tog emot, lite 😜
Anette

Biggeros
2018-03-15 @ 17:40:51
URL: http://biggeros.blogg.se/

Så roligt event och dag med ett glatt gäng och god mat. Restaurangen ser jätte mysig ut. Mitt i djungeln. Det ser ganska så fridfullt ut för att vara en storstad=)

Svar: Ja, de här oaserna i storstan är välbehövliga, hoppas de får vara kvar.
Anette

Ditte
2018-03-18 @ 14:01:27
URL: http://dittemitti.se

Vet att jag läst och kommenterat detta men tydligen öfrsvann kommentaren ut i rymden. Tack för denna fina tur och jag hade gärna cyklar med er här. Toppenbilder!
Hade själv en hel del kontakt med SWEA i Peking, var medlem och vi gjorde bla. utflykter och andra trevligheter. Och den bokklubb vi har idag kommer just från Peking.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0