Vi har inga problem med att få dagarna att gå

(null)
Längs rivieran finns det många stränder för den badsugne. Sand, klappersten eller klippor, det är bara att välja.  Här är man sällan ensam på en strand men det hör liksom till att trängas en aning. Visst finns det små badvänliga vikar där man får vara nästan själv men det gäller att hitta dem.

(null)
Någon dag emellanåt är det skönt att bara vara kvar i byn. Fixa lite på ägorna, vilket går tämligen kvickt, eller bara slappa i hängmattan under olivträden.
I år blir det så mycket druvor på våra gamla vinrankor att jag inte kan räkna klasarna. Synd att de inte mognar förrän i september, kanske en eller annan vandrare vill mumsa på dem när de traskar förbi.

Ika, Adrian och jag (deras vänner har rest hem till Sverige) inväntar nu fadern/maken som kommer flygande från London i morgon.
På lördag är det dags för den stora byfesten, då blir det liv i luckan.


Emma, Sol som sol?
2018-07-20 @ 11:52:32
URL: http://solsomsol.blogspot.com

Ja, lite trist att se frukten men inte kunna ta hand om den! Ingen granne som vill ha den? Äsch, alla har väl sina egna rankor som dignar. Brukar vara så. Som äpplen i Sverige. För mig är det citroner ... :)

Är det mojito i glasen? Ser trevligt och gott ut!

Svar: Vi kanske kunde byta? Du får druvor och jag citroner.
Visst är det mohjito 😀
Anette

Ama de casa
2018-07-20 @ 14:10:21
URL: http://amacasa.wordpress.com

Åh vad härligt det ser ut! Hmmm... Undrar om jag kanske ska vandra förbi där i september... ;-)

Härligt med byfest!

Svar: Kom gärna förbi och ät så mycket du orkar 😀
Anette

Ditte
2018-07-20 @ 20:50:55
URL: http://dittemitti.se

Så skönt ni har det. Och fint att kunna variera badplatserna. Mysigt också att vara hemma och njuta i skuggan av god dryck och mat. Vad roligt med alla vindruvor och säkert blir förbipasserand eglada av att kunna smaka när de är mogna.
Önskar dig en fin helg.

Svar: Livet är ju rätt bra, eller hur?
Trevlig helg till dig också 😀
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0