Vissa förändringar

Det hinner alltid hända en hel del i stan när man är borta en tid.
Jag har inte hunnit lägga märke till så mycket ännu men ett par saker har jag uppmärksammat.
 
Parken är sig lik men vädret är lite svalare och himlen lite blåare än i november.
 
Jag har fått en ny promenadkompis.
 
Så här såg det ut på vår sida om Sukhumvit innan jag for till Sverige, stora högar med ledningar liggande på trottoarerna.
Arbetet med att gräva ner elkablarna längs de större gatorna fortsätter och den välkända gatubilden håller på att förändras. Vissa träd och klätterväxter har också tagits bort, de var ihopväxta med ledningarna.
Det är en helt annan känsla att gå längs gatan. Luftigt, fritt och modernt.
 
Soi 31, många kablar men ett organiserat kaos.
 
På de flesta soier är det sig likt. Ett enda stort virrvarr av trådar.
 
På dagens promenad till Phrom Phong försökte jag se var stans nyaste matställe finns men jag kunde inte hitta det. Det ska vara en flygande restaurang, jag får återkomma med information om den.
I kväll ska jag hålla mig på en betydligt lägre nivå, det blir en enkel thaimiddag på en gammal bekant, P-kitchen tvärs över gatan.
 
Ama de casa
2018-01-05 @ 17:33:29
URL: http://amacasa.wordpress.com

En flygande restaurang lät onekligen spännande! :-D

Det där trådkaoset känner jag igen. Man kan verkligen undra ibland att det trots allt fungerar så pass bra som det gör...

Ha en trevlig kväll på bekantingen! :-)

PS: Sköldpaddor kan vara snabbare än man tror, men nån riktigt powerwalk blir det nog inte med nya kompisen ;-)

Svar: Nä, den här vännen inbjuder mest till slowwalk, men fin är hen.
Anette

Ditte
2018-01-05 @ 17:55:44
URL: http://dittemitti.se

Välkommen tillbaka till Bangkok! Så trevligt att gå med dig här blad både välkända och lite nyare "fenomen". Måste säga att eldragningen alltid fångar min uppmärksamhet här. En sköldis som promenadsällskap verkar helt ok och då blir ju inte takten så hög. Våra vänner som bodde här för några år sedan hade en stor varan som promenadsällskap och det kändes stundtals lite udda.
Ser fram emot att följa med dig vidare i Bangkok. En stad som ligger mig varmt om hjärtat.

Svar: Varaner brukar jag också ha, de dyker upp lite överallt. Senast Evelina var här hade hon en under solstolen, inte helt mysigt 😊
Anette

FREEDOMtravel
2018-01-05 @ 23:59:55
URL: http://www.freedomtravel.se

Söt promenadkompis! Flygande restaurang? Du får återkomma om det ...! ;)

Svar: Visst är han fin om än aningen saktfärdig.Vi får väl se om jag hittar restaurangen.
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0