Promenad

Ibland kan det vara skönt att strosa kring för sig själv. Bara gå runt och insupa atmosfären.
Det finns så många platser här i stan som jag aldrig kommer att hinna se. Bangkok är en jättestad.
Att vandra runt lite planlöst funkar nu för tiden bra, även om man som jag saknar lokalsinne.
Mobilen har full koll på var man befinner sig.
 
Skyltas gör det men det är inte alltid det är till någon hjälp.
Många kvarter påminner om varandra och man kan luras att tro att man känner igen sig.
 
Matvagnar finns i varje hörn, bra om man blir hungrig på sin promenad.
 
Shoppa kan man också göra på de flesta platser.
Finns det någon som varit i Thailand utan att köpa ett par elefantbyxor? De är bekväma och svala, varenda backpacker har minst ett par. Jag har dem också, det är mina lekbyxor. De åker på när det är dags för barnhemsbesök, perfekta att leka och resa i men så särskilt snygga, det är de inte.
 
Det händer faktiskt  att man kommer in på vägar som känns lite ödsliga men bara ibland och bara en kort stund.
 
Det är oftast bäst att titta neråt, att se var man sätter fötterna. Lösa gatstenar och höga trottoarkanter finns det gott om. Att se upp emellanåt kan vara en bra idé för rätt som det är känner man igen någon byggnad och då kan man kanske ta sig hem utan karta, kompass eller mobil.
 
Mitt hurtiga valspråk för dagen, "promenera mera".
 
 
 
Ama de casa
2018-01-29 @ 11:31:03
URL: http://amacasa.wordpress.com

Härliga bilder från en härlig promenad :-)

Men dom där skyltarna är VISST till hjälp! Du ser ju klart och tydligt hur långt det är till... till... till krumelurställena ;-)

Ha en finfin start på veckan!

PS: Jag har varit till Thailand några gånger med ryggsäck och aldrig köpt ett par elefantbyxor. Varken där eller nån annanstans. Har inte förstått att man måste göra det... Men jag har sett att det ingår i basutstyrseln hos dom flesta med ryggsäckar ;-)

Svar: Ja, om det där lilla söta u:et betyder meter så vet man hur långt det är till....något.Nästa gång du kommer till Asien MÅSTE du köpa ett par fula byxor.
Anette

Ditte
2018-01-29 @ 17:10:52
URL: http://dittemitti.se

Bangkok är ju en härlig promenadstad och det är fint att bara gå och se var en hamnar. Men lite klurigt är det ju med det thailändska språket. bra med mobilen som har appar. Under åren vi bodde i Peking fanns visserligen mobiler men inte av den modellen som finns idag men kattor och allt. Och vanliga kartor var också på kinesiska så klutigt var det. Vi lärde oss den hårda vägen-
Elefantbyxoer har jag också ägt några av och svala och bekväma är de. Men snygga kan jag inte påstå att de är. Fyller sin funktion i alla fall.
Tack för en jättetrevlig promenad. Och promenera mera är bra "slogan" Har själv idag gått nio km.
Ha det gott. Kanske får vi följa med på fler turer.
Jättefina bilder som fint illustrerar din promenad.

Svar: Jag vet ju att du också gillar att promenera och gå på upptäcktsfärd.Bra jobbat med 9 km :)
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0