Lite pyssel

Idag har det varit rätt murrigt, mörkt, fuktigt och grått.
En dag som gjord för pyssel.
 
Efter lite pyntning och småfixande bestämde jag mig för att "trilla köttbullar".
Jag vet att de uppskattas av större delen av familjen, kanske hela numera.
 
När barnen var små blev Evelina jublande glad när det vankades hemgjorda köttbullar.
 
Annat var det med lillasyster Fredrika, hon blängde surt på mig och ville hellre ha Mamma Scans, gärna tillsammans med pulvermos. Jo tack, otack kan allt vara världens lön.
Jag hoppas och tror att hon kanske uppskattar mina bullar bättre idag men helt säker är jag inte.
 
Ika, det är ok om du köper med dig ett paket färdigbullar. ;)
Emma, Sol som sol?
2018-12-11 @ 18:18:22
URL: http://solsomsol.blogspot.com

Jamen eller hur!!! Jag är en hejare på att göra köttbullar, har fått order om dem några år här nu till julafton. Men i Sverige ville framför allt mannen min helst ha Scans. Pfft! Potatismospulver har jag bara köpt en gång tror jag sedan jag flyttade hemifrån. Tror jag aldrig använde det ...

Smart där att börja redan nu! Det är ju bara att slänga in i frysen. Ska nog också ta och göra det.

Svar: Nej, pulvermos har inte heller jag ätit på decennier. Vi hade det ibland när vi campade.Riktigt mos däremot är gott.
Passa på du också, alltid bra att ha köttbullar i frysen.
Anette

Ditte
2018-12-11 @ 22:11:44
URL: http://dittemitti.se

Köttbullar brukar jag också göra och det är alltid bra att ha ett lager på lut i frysen. Låter som en bra syssla för tid tar det och nu när dagarna är ganska korta kan man lika göra ordna med sådant som ma ändå tänkt att fixa till.
Pulvermos, tja som nödproviant under fjällvandringar och ute till sjöss. Vet att skolorna förr serverade det....Men tur att smaken är olika.

Svar: Tror att hon gillade pulvermos för där fanns inga klumpar, potatismos gillar hon nog inte än idag, det är konsistensen som stör. Själv tycker jag det är mumsigt men jag är en stor potatisälskare.Jag hoppas att mina köttbullar numera står högre i kurs.
Anette

Ama de casa
2018-12-12 @ 08:46:01
URL: http://amacasa.wordpress.com

Jag har Felix delikatessbullar i frysen. Man vet aldrig när det uppstår ett "nödfall" ;-)

Fast hemmagjorda är såklart godast :-D

Ika
2018-12-12 @ 20:45:47

Hahaha, jag uppskattar dina hemmagjorda mest nu! (Men kan fortfarande vara svag för mamma Scans också 😉)

Svar: Härligt, då skippar vi Scans till jul 😘
Anette

Biggeros
2018-12-13 @ 16:41:06
URL: http://biggeros.blogg.se/

Mammas köttbullar är alltid bäst÷)
Ika äter säkerr dina hemgjorda bullar ska du se÷)I år är jag inte så tidig att laga mat som alla andra år. Jag har ett par dagar innan jul på mig÷) Som Emma sade du kan alltid frysa in köttbullar.

Biggeros
2018-12-13 @ 16:43:03
URL: http://biggeros.blogg.se/

Som Emma sade det går alltid att frysa in köttbullar om det blir över. I år är jag sen med julmaten. Jag har några dagar innan till förfogande. Bra att du utnyttjade den gråa trista dagen till pyssel.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0