Mina irrfärder

De här platserna/städerna har jag spenderat minst en natt i sedan jag lämnade Bangkok för drygt fyra månader sedan.
 
Jag har bott på Arlanda...
 
... i Sundbyberg (där jag även hängt med på en lägenhetsvisning) ....
 
....i Bromma (inte i det här huset, men visst är det coolt?)...
 
.... i Nyköping (men inte i Nyköpingshus) och Linköping, Ljungsbro, Motala, Olivetta....
 
....Florens och Siena.
 
Jag har varit i Karlskrona och i Väderstad.
Jag har hunnit med en tripp till Göteborg där jag hade  det mysigt medan maken arbetade.
 
Här ser ni "Läppstiftet" eller Lilla Bommen, som det egentligen heter. Byggnaden uppfördes 1986-1989 och var till en början Skanskas huvudkontor i Göteborg.
 
Jag har dessutom besökt ett antal platser där jag inte övernattat. Många resor fram och tillbaka har det blivit, vissa ställen har fått flera besök.
Förflyttningarna har skett via flyg, diverse tåg, olika bussar, bil, taxi, tunnelbana, cykel och med apostlahästarna.
Det har varit fantastiskt roligt att träffa släkt och vänner och, trots ett liv i kappsäck, har jag njutit varje dag.
Jag har inte känt någon längtan efter Bangkok förrän nu de senaste dagarna.
Ett liv i kappsäck är faktiskt rätt ansträngande. Nästa gång jag/vi är i Sverige kommer det förhoppningsvis att vara mindre runtfarande, mer om detta senare.
 
Nu är det hög tid att flyga tillbaka till Asien och Bangkok.
Hej då Europa, för den här gången.
 
Oj, höll på att glömma 😉. 
Grattis på födelsedagen älskade dotter ❤️
Marina
2017-09-07 @ 15:40:31
URL: http://www.marinasbay.blogspot.com

Oj, det är nästan så man blir lite andfådd bara av att läsa. Förstår att det kan vara lite skönt att komma tillbaka till ett eget boende.

Svar: Ja, det är skönt att bli bofast igen även om jag älskar att resa
Anette

Emma, Sol som sol?
2017-09-07 @ 17:48:08
URL: http://solsomsol.blogspot.com

Jisses, jag blir ju slut av att tänka på bara en tredjedel av allt det där!

Dags att åka hem och vila upp sig, du behöver nog semester efter allt det där!

Svar: Det stämmer, lite semester får det bli nu 😊
Anette

Ditte
2017-09-07 @ 20:28:41
URL: http://dittemitti.se

Trevliga irrfärder har du upplevt och visst är det kämpigt att leva i kappsäck också. Kan förstå att dte nu nästan blir lite av semester att återväna hem till Bangkok igen. Önskar dig en bra resa.

Även jag skickar grattishälsningar till din dotter på födelsedagen.

Svar: Det är skönt att vara tillbaka men en ny kort resa till helgen ska jag nog orka med 😉
Anette

Biggeros
2017-09-08 @ 13:41:47
URL: http://biggeros.blogg.se/

Jag vet precis hur det känns att resa runt till olika platser med olika transportmedel. Så här har jag haft det I nästan hela mitt vuxna liv. I slutet av besöken är man rätt så slak och vill bara komma tillbaka och vila upp sig🤗🤗
Annars är besöken så upplyftande och glädjerika. Man samlar på sig alla roliga minnen och intryck och bär med sig det tillbaka i bagaget. Jag ser att du även har hunnit med en del på dina besök 🤗
Vila upp dig nu för nya upptåg// kram

Svar: Jag har haft det mycket bra men det ska ändå bli skönt att vara hemma ett tag.
Anette

Veiken
2017-09-08 @ 14:09:48
URL: http://veiken.se

Du milde, du måste vara mer flyttbar än nomaderna!
Vet du? Jag har aldrig hört "Lilla Bommen" om Läppstiftet eller Skanskaskrapan som vi säger i Göteborg! Det är alltid så att närmast vet minst!
Trevlig resa tillbaka till Bangkok!

Anonym
2017-09-09 @ 05:44:25

Oj vad du har flackat runt! Men det är kul även om man bor i kappsäck.
Vi har också varit på en hel del ställen dom senaste månaderna, men mesta tiden hade vi med oss hotellet. Ja, kryssningsbåten alltså. Faktiskt riktigt bekvämt! :-)

Grattis till dottern lite i efterskott :-)

Ama de casa
2017-09-09 @ 05:45:30
URL: http://amacasa.wordpress.com

Sen tror jag (om jag hann se rätt) att jag blev lite Amanym i förra kommentaren ;-)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0