Trevligt tidsfördriv

Vy över den stora staden Seoul.
 
Det är nu tredje besöket jag gör i denna stad och varje gång har jag funderat på vad det är för byggnad precis nedanför hotellet, den med träden på taket.
Nu vet jag att det är Leeum, Samsung Museum of Art.
 
Så här ser det ut nerifrån.
Museumet har en rätt häftig design, både ut- och invändigt.
 
Man fick inte fota utställningarna men utanför och i lobbyn var det okej.
 
 
En uppstoppad hjort som klätts med kristall!!!
 
Se mig i ögonen, se mig djupt i ögonen.
 
Museumet består av tre delar, en med traditionell koreansk konst och hantverk, en med modern konst och en tredje som just nu var stängd.
 
Jag gillade den moderna delen bäst men mest imponerade nog designen på byggnaden.
Att besöka museum är ofta ett trevligt tidsfördriv.
 
Idag ska jag följa med två tjejer som vill ha sällskap på en sightseeingtur.
Den ena är i 40-årsåldern och den andra är en liten sötnos med bara ett par år på nacken.
 
Anonym
2017-10-18 @ 08:39:21

En uppstoppad, kristallklädd ren? Varför?

Svar: Det ska tydligen vara en blänkare om pixlar. Om hur deras storlek, antal och placering kan lura oss. OM jag förstod rätt, vilket inte är helt säkert,
Anette

Jessica Högberg
2017-10-18 @ 13:24:49
URL: http://lchftrollet.blogg.se/

Ha ha, jag förstod inte den uppstoppade kristallklädda...
Men museum är trevligt!

Svar: Jag har tidigare varit på krigsmuseet här i stan, en stark upplevelse. Det här var definitivt lättsammare.
Anette

Ditte
2017-10-18 @ 20:59:23
URL: http://dittemitti.se

Vad trevligt för dig att komma tillbaka till Seoul. Och ett besök på detta museum verkar väldigt trevligt. Och själva museet har ju en väldigt läcker design i sig. Här hade jag kunnat gå länge. Och tack för de bilder du kunde ta. Oftast får en ju inte fotografera på museer.
Önskar dig en fin sightseeingdag!

Svar: Jag kan tycka att det är lite synd med fotoförbud men...... jag följer förstås reglementet.
Anette

Lena i Wales
2017-10-19 @ 08:31:11
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Gillar dessa skulpturer!
Vilken kristallhjort!
Hoppas du får trevligt i Seoul!

Svar: Renen var faktiskt vacker även om en riktig, uppstoppad fanns under all kristall.Seoul är en trevlig stad.
Anette

Selma
2017-10-19 @ 09:33:27
URL: http://www.devote.se/cocolada

Oh så fin kristallhjort! Hoppas ni har det helt fantastiskt i Seoul! Kramar

Svar: Tack, tack, vi har det mycket bra här 😀
Anette

Marina
2017-10-19 @ 10:11:04
URL: http://www.marinasbay.blogspot.com

En kristallklädd uppstoppad hjort...tja, varför inte liksom...;)

Svar: Visst, det gäller ju bara att komma på tanken 😂
Anette

Ama de casa
2017-10-19 @ 11:13:42
URL: http://amacasa.wordpress.com

Så det var där ni landade efter att ha hängt i klippan ;-) Trevligt! Där har jag aldrig varit så det blir spännande att se mer från den staden :-)

Läckert ställe det där museet! Gillade bollskulpturen och den där... grejen som hängde i spiraltrappan bäst, tror jag :-D

PS: När du har kommenterat hos mig har du använt din mejladress som "namn" dom senaste gångerna. Har tagit mig friheten att redigera den så det bara står Anette. Tänkte att du kanske inte har tänkt på det :-)

Svar: Ja, jag vet inte om Seoul är så lockande just nu men det är en trevlig stad.Det fanns några läckra konstverk på insidan men där fick jag inte fota och jag är nästan alltid lydig 😉
Vad bra att du rättat mina misstag, ska bättra mig 😀
Anette

Biggeros
2017-10-19 @ 17:19:53
URL: http://biggeros.blogg.se/

Så du är i Seol nu🤗
Trevligt att besöka museumet med de fina träden på taket. Höftuga monument. Även den konstiga kristallrenen som blängde stint. Jag gillar ju att strosa på museum så detta hade passat mig perfekt!!Ha en fortsatt trevlig semester!!

Svar: Jag gillar också att gå runt på olika muesum, det är avkopplande och lärorikt.
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0