Det mesta är sig likt.

Nu är jag tillbaka i mina rutiner igen.
Fyra veckor har gått sedan min återkomst till Bangkok och här är det mesta sig likt.
 
 
 
Gatubilderna är ungefär som tidigare men man kan se en tydlig skillnad på thailändarnas klädsel.
Nu är det svart och vitt som gäller igen. Förberedelsena inför den kommande begravningsceremonin och kremeringen av deras högt älskade före detta kung pågår för fullt.
Jag återkommer med information om detta inom kort.
 
Vinterkläderna har visst åkt fram, tja varför inte, det är ju faktiskt ett par grader svalare.
Kan nog tycka att regnkläder vore lämpligare för oj vad det är regnigt och grått i år. Om det inte vore för värmen kunde man tro att man var hemma i Sverige och att det var november.
 
Tyvärr ser jag inte mycket av maken, han är på resande fot hela tiden. Han "gnällde" lite för att jag var borta så länge men jag hann knappt landa förrän han for iväg. De senaste veckorna har jag bara sett honom någon dag då och då.
Visst är livet mindre kul när ens livskamrat är långt borta men det är som det är och det gäller att göra det bästa av situationen.
På några av hans kommande resor kommer han att få sällskap av en resglad liten kvinna med vit kalufs.
Amanda
2017-10-05 @ 14:55:24

Använder de vinterkläder?
Hur kallt kan det bli i Bangkok?

Svar: Nja, vinterkläder behövs inte här. Den kallaste/svalaste temperaturen jag varit med om var 19 grader en morgon i januari 2015, fick ta på mig en kofta när vi åt frukost. Det kan bli ytterligare lite svalare men det är ovanligt. I norra Thailand kan temperaturen krypa ner på 10 plus.
Anette

Ditte
2017-10-05 @ 15:42:48
URL: http://dittemitti.se

Tiden går fort och det var en än är. Och bangkok har ju blivit lite som hemma för dig nu efter flera år här.

Oj, vinterkläder! Ja, hösten är ju här i varje fall i norra Europa. Vi är ju kvar i södra delen och har sommar ett tag till.

Ska bli intressant att följa vad so nu händer i samband med den älskade kungens begravningsceremonier och kremering.

Trevligt för dig att följa med maken på några resor och omväxlande blir det ju. Förstår att du saknar honom i Bangkok.

Svar: Jag förstår att ni gärna är i Spanien den här tiden, då blir sommaren lång och varm.Visst blir det skönt när han kommer men det dröjer lite till.
Som tur är har jag sysselsättning.
Anette

Ama de casa
2017-10-06 @ 10:13:32
URL: http://amacasa.wordpress.com

Känner igen det där kabeltrasslet även från Spanien, och dom "säkra" arbetsmetoderna...

Kul att hänga med maken på resorna! Även om det är skönt med egentid ibland så är det trist att vara ifrån varandra så länge och mycket.

Svar: Att vara själv emellanåt gör mig inget, är ju van sedan många år. Det är lite tråkigt när det blir längre perioder och när man är i helt olika tidszoner, det blir lite knöligt med kommunikationen. Men om en vecka är han hemma igen och det blir kul att resa tillsammans.
Anette

Biggeros
2017-10-06 @ 14:59:02
URL: http://Biggeros.blogg.se

Då förstår jag att det kan bli lite trist utan din man under veckorna. Jag vet precis hur du menar. Nu har jag haft tur att haft min andra hälft hemma i över tre månader. Nästa vecka är semestern slut och då börjar våra resor i Spanien. Nu har du en del resor att se fram emot. Spännande att få följa med på dina upptäcktsfärder/kram

Svar: Så trevligt att åka runt, följer du alltid med din man på jobbresorna?
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0