Det är för oss solen går upp

Utanför fönstret slår våren ut (vädret till trots).
Marken blir grön igen.
 
 
Allt som var dött väcks till liv.
 
 
Även djuren är på hugget. Den här fasantuppen var sprittande glad i sin jakt på en tjusig hona.
 
I dag kom det bara några få snöflingor och vi får tro att det var de sista för säsongen.
Mamma och jag har trotsat vädret och gått långa promenader varje dag. Skönt för en storstadsbo att kunna röra sig i skog och mark, även om kylan biter i kinderna.
I morgon åker jag till den kungliga huvudstaden för att umgås med döttrarna några dagar.
Det blev inte mycket tid för dem i helgen som var, men det ska jag nu råda bot på.
 
 
 
Mille
2017-05-10 @ 18:18:06

Härliga vårbilder även på tuppen. Ha trevliga dagar med döttrar och deras respektive. Kramarna från oss i Motala.

Svar: Tack så mycket. Ses snart 😀
Anette

Marina
2017-05-10 @ 20:04:02
URL: http://www.marinasbay.blogspot.com

En fantastisk sång framförd av en fantastisk artist!

Svar: Ja , den är så fin. Ledsam men hoppfull.
Anette

Emma, Sol som sol?
2017-05-10 @ 21:09:53
URL: http://solsomsol.blogspot.com

Vilka vackra bilder!!! Härligt när allt börja vakna igen.

Svar: Helt underbart.
Anette

Ditte
2017-05-11 @ 11:12:19
URL: http://dittemitti.se

Visst är det fint här hemma och nu väntar vi bara på den riktiga vårens ankomst. Men den kommer.
Jättefina vårbilder.
Skönt för er med promenader tillsammans för det är ju lätt att pratat när man går och att skingra lite tankar. Önskar dig en fin resa till Stockholm och mysig samvaro med döttrarna. Tyvärr ingen direkt vårvärme men den lär vara på väg.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0