Att glädjas med andra

Jag måste säga att det är något vi expats är väldigt bra på.
Vi har en enastående förståelse för varandra.
 
Vi måste dessutom vara med på att planer snabbt kan ändras, ibland till det bättre men ibland till det sämre.
Jag är nu orsak till förändrade planer.
 
Här är vårt damgolfgäng i lite olika konstellationer. Vi är för tillfället inte så många.
 
En efterlängtad golfresa får, i och med mitt ännu mer efterlängtade besök av ena dottern, skjutas på framtiden. Men inga sura miner för det, alla förstår och vet vad som är viktigast.
Underbart att fokus ligger på det positiva.
 
En annan som är härligt positiv är äldsta dottern som är överlycklig å sin systers vägnar, sann syskonkärlek.
Förhoppningsvis kommer även hon på ett nytt besök här i Bangkok, lite längre fram.
Trots att det är roligt att samla hela familjen är det också väldigt trevligt att få rå om dem en i taget.
 
Just nu går jag bara i väntans tider.
 
Lägger väl in en flaska bubbel på kylning så länge, hälsomånaden lider ändå mot sitt slut och vi har ju bra skäl till att fira.
 
 
Ditte
2017-01-30 @ 12:25:57
URL: http://dittemitti.se

Känner så väl igen det där med att glädjas med och tillsammans med andra och lite extra av den varan blir det som expat, helt klart. Och det positiva är det som gäller.
Jätteroligt med besök av dottern och även om det är fint att ha båda på plats så är det härligt att kunna rå om en i taget. (Jag har ju tvillingdöttrar så de har ju alltid varit tillsammans och då är det extra skönt att rå om en i taget.)
Önskar er fina dagar.

Svar: Tack, Ditte, jag ska försöka ta med henne på diverse aktiviteter.Hon ska bara få vila lite först.
Anette

Biggeros
2017-01-30 @ 15:53:25
URL: http://biggeros.blogg.se/

Så härligt med syskonkärlek!! Du ska se att din äldsta kommer snart precis som min😉
Min yngsta var ju här för några veckor sedan. Så fort tiden går och snart är det Februari. Jag tror såklart du har förstående vänner. Då förstår jag att du går i väntans tider Anette. En stor kram till dig🤗

Svar: Då har du fått rå om dina döttrar en och en, mysigt.Visst går tiden rasande fort, till och med när man väntar på något gott.
Kram, kram
Anette

Ama de casa
2017-01-30 @ 19:14:40
URL: http://amacasa.wordpress.com

Jag förstår fullständigt din prioritering! Klart att dotterns besök går före :-) Och golfresan blir ju bara lite senarelagd.

Svar: Visst en golfresa kan man ju göra nästan när som helst men besök av barnen är inte alltid så lätt att få till. De är ju i början av sina yrkesliv och jobbar hårt.Tur förstås att jag är fri och mobil.
Anette

Emma, Sol som sol?
2017-01-30 @ 23:11:13
URL: http://solsomsol.blogspot.com

Ja, titta! Du får också härligt och efterlängtat besök. Mamma och pappa har kommit hit nu, skönt att ha den här.

Svar: Mysigt, familjen blir nästan ännu viktigare när man bor långt från varandra.
Anette

Ika
2017-01-31 @ 07:31:12

Gänget 💕✨

Svar: Världens bästa gäng <3
Anette

Ghugge
2017-01-31 @ 16:31:13

Härligt att du får rå om din dotter ett tag! Du valde helt rätt och så fint att alla förstår..
Ha det då så mysigt!
Kram

Svar: Tack, vi har det så mysigt.
Anette

Lena i Wales
2017-02-01 @ 09:55:40
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Håller med dej ang expats.
Roligt att få besök!
Ha det bra!

Svar: Vi expats blir nästan som en extra familj där man månar om varandra.Tack, här är allt mycket bra.
Anette

Marina
2017-02-02 @ 03:36:24
URL: http://www.marinasbay.blogspot.com

Mysigt att få rå om dottern ett tag!!

Svar: Jättemysigt :)
Anette

Pinne
2017-02-02 @ 19:56:10

❤️❤️❤️

Svar: Vi saknar dig ❤
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0