Friskt vågat, hälften försvunnet.

Inspirerad av en bloggvän och lite trött på mitt utseende gjorde jag idag ett försök att förnya mig.
Det har jag gjort många gånger under åren men på senare tid tycker jag att jag hittat en stil som passar mig.
Nu ville jag i alla fall byta frisyr.
Att maken nyligen tittade på mig och sa att mitt huvud liknade ett grått bowlingklot gjorde min vilja till förändring än större. Dessutom blev jag rätt paff när jag en dag tittade mig i spegeln och till min fasa (förlåt pappa) såg min far blicka tillbaka på mig.
Hög tid för förändring.
 
Lite otäckt var det eftersom jag minns ett par gånger då min fina familj reagerat starkt negativt på min nya look.
Evelina började en gång gråta (glömmer det aldrig trots att det var 22 år sedan) och vägrade prata med någon som hade "bajskorvfrisyr".  Maken har under mina perioder med kort hår kallat mig för "lille pojken" och en före detta chef påtalade vid ett tillfälle att jag var snyggare innan jag klippte mig.
 
Hur blev det den här gången då?
Jo, då, jag är ganska nöjd även om jag inte alls ser ut som den bild jag visade för frissan som exempel, konstigt nog ;)
Jag tror att kanske jag jagat pappa på flykten men jag måste nog använda lite smycken och smink för att inte riskera att bli kallad "lille pojken" igen.
  
   
Så här hade jag tänkt att jag skulle se ut. Ingen större likhet, tyvärr.
 
Bowlingklotet har dock blivit mindre (halva kalufsen är borta) men färgen är fortfarande den samma.
Lite sportigt (påminner mig om att gymmet väntar) tycker jag nog att det blev.
 
Tja, det här blev ett inägg about nothing.
Nästa vecka hoppas jag kunna bjuda på en annan typ av inlägg, då ska nämligen nya marker trampas, men det är då det.
 
 
 
 
Ika
2017-02-23 @ 09:25:35

Vill se resultatet också! 😃

Svar: Haha, inte du också! Du vet ju att jag inte gillar mina selfies 😉
Anette

Ama de casa
2017-02-23 @ 09:31:13
URL: http://amacasa.wordpress.com

Och bilden på resultatet? Var är bilden??? :-)

Jag måste också ta mig till frissan... Håret är mycket irriterande just nu :-)

Ha en braig dag - och glöm inte att visa bilden! :-D

Svar: Mmm, är en usel selfiebildstagare så vi får väl se hur det blir med det.Kul med lite förändring ☺
Anette

Mille
2017-02-23 @ 14:31:52

Men Anette nu har du gjort oss nyfikna så upp till bevis vi vill se hur det blev.

Svar: Kanske, kanske inte. Trevlig helg ☺
Anette

Emma, Sol som sol?
2017-02-23 @ 18:58:09
URL: http://solsomsol.blogspot.com

Alltså, ska jag skratta eller gråta?
Skratta över de roliga kommentarerna som antagligen var rätt träffsäkra.
Gråta över att usch, vad folk kan vara ärliga i sina kommentarer. Måste de vara så J-A ÄRLIGA!? Kan de inte linda in det liiiiite?

Vet du, frågan är till sist ändå denna: vad tycker du själv? Hur fungerar frisyren i ditt liv?

Kan ju bara hålla med de andra: upp till bevis. Gärna en före och efter!

Svar: Ibland kan jag vara helnöjd när jag lämnar salongen men sen trivs jag inte i alla fall.Har testat kort hår flera gånger men det slutar alltid med att det får växa ut igen.
Den här gången behöll jag lite längd framtill och snaggade mig i nacken.
Vi får väl se om det blir en favorit 😊
Ning, vår maid, sa precis att det var snyggt och thailändare brukar vara obarmhärtigt ärliga.
Trevlig helg ☺
Anette

Ditte
2017-02-23 @ 20:34:16
URL: http://dittemitti.se

Den här tanken och känskan tror jag drabbar många och jag är den av dem...Friskt vågat är hälften vunnet tänker jag. Jag tror det blev bra och håret växer ju alltid ut på nytt. Kanske en bild kommer så småningom. Spännande med nya marker. Följer gärna med.

Svar: Som tur är växer ju håret snabbt om man nu inte är helt nöjd.Än så länge känns det bra.
Skönt att tunna ut pälsmössan nu när temperaturen stiger igen.
Trevlig helg ☺
Anette

Marina
2017-02-24 @ 07:38:24
URL: http://www.marinasbay.blogspot.com

Visst är det konstigt att det liksom aldrig blir som på bilderna trotsa tt man visar dem för den som klipper ;)

Svar: Eller hur? Vet inte hur många bilder jag visat för mängder av frisörer och INGEN har lyckats till fullo 😉
Anette

Anonym
2017-02-24 @ 10:34:52

Vill också se resultatet 😊

Svar: Tror jag det :)
Anette

Ghugge
2017-02-24 @ 18:46:03
URL: http://ghugge.blogg.se

Haha, kul inlägg!
God självdistans men var är bildbeviset?
Trevlig helg1

Svar: Tack, tack :)
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0