På hemmaplan

Mörkret är påtagligt, och då bor vi ändå ganska långt ner i landet. Kan bara föreställa mig hur det är i norra delen.
Min bror som bor i Västerbotten skrev så här nyligen:
"Jag vaknade runt 14-tiden, efter att ha jobbat ett nattpass, gick ner i köket, satte på kaffet och såg solen gå ner".
 
Jag försöker utnyttja de ljusa timmarna så gott det går, har ännu inte full belysning i huset.
Det gäller då att planera bestyren.
 
Bjuder på halvtaskig bild från en mörk morgon. 
Jag har inte direkt prioriterat fotograferandet.
 
Jag har nu bara 15 kartonger kvar som inte packats upp. De flesta innehåller böcker och lite leksaker.
Med andra ord inget livsnödvändigt.
 
Det är kul att vara hemma och även om jag mest befunnit mig i huset, på tomten och i det närmaste köpcentrat har jag hunnit träffa grannar och vänner. Alla lika glada och härliga.
 
De närmaste dagarna kommer att bli mer sociala.
Jag längtar efter att få träffa kollegor (fd) och vänner.
Anette
2017-12-11 @ 14:49:58

Såja, nu kan ni skriva kommentarer från mobilerna igen ☺

Ditte
2017-12-11 @ 14:59:14
URL: http://dittemitti.se

Jag kommenterar ju oftast från datorn, men såg att det var trassel via mobilen.
Bra jobbat att ha packat upp så mycket. Och böckerna och leksakerna känns ju inte helt akut att åf på plats.
Men visst är det mörkt nu hemma. Snart vänder det dock. Här i Spanien är dagarna i alla fall några timmar längre och det uppskattas.
Tycker du fick till en bra morgonbild. DEt är ju så det ser ut.
Ha det gott!

Svar: Det låter skönt att vara i Spanien ett tag till. Lagom varmt/svalt och lagom ljust :)
Anette

Anonym
2017-12-11 @ 19:57:05

Tja, i norr har vi ju snö som gör att allt blir ljusare. Har aldrig upplevt vinterhalvåret så mörkt som när jag bodde söderut (Skåne/Småland). /Umebo

Svar: Ja, avsaknad av snö ljusar ju inte upp tillvaron precis.Vi i södra delen av landet är ju tyvärr inte så vana vid snö längre.
Anette

Ama de casa
2017-12-12 @ 10:38:29
URL: http://amacasa.wordpress.com

Förstår det där med ljuset, eller snarare mörkret. Är ju uppvuxen i Västerbotten och där var det mörkt. På den tiden tyckte jag mest synd om dom som bodde ovanför polcirkeln...

Visst är det mörkare även här vid den här tiden på året, men vi har oftast soliga härliga dagar, och mörkret faller inte fullt så snabbt som där uppe i norr.

Duktigt jobbat med uppackningen av kartongerna!

Ha en fin och social dag :-)

Svar: Min bror där uppe i norr säger att det egentligen inte är så jobbigt med mörkret, snön gör ju att det blir ljusare. Han tycker att det ständiga ljuset på sommaren är värre.Själv kan jag sova i både ljus och mörker så det skulle inte vara ett problem för mig, tror jag. Älskar ljuset.
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0