Håller i trådarna

Ni har kanske börjat undra om bloggerskan tagit semester? Så är INTE fallet.
Sedan hemresan till Sverige har tiden gått väldigt fort.
Jag har knappt hunnit smälta tiden Evelina och jag fick tillsammans. Vet i alla fall att hon efter detta besök blivit väldigt förtjust i Bangkok vilket är roligt.
När vi kom hem spenderade jag först ett par dagar i Stockholm, främst i Sundbyberg. Umgicks med Evelina och Andreas men hann träffa Ika och Adrian också.
Snöblandat regnrusk har blandats med klar himmel, några timmars sol och så supermånen som vackert lyser upp mörkret. 
 
Här är solen på väg, upp en tidig morgon vid Stångån.
 
Nu är jag i Linköping där jag för tillfället bor hos ett par goda vänner.
 
Mannen i huset vet hur man tar hand om sina gäster, vilket även frun i huset gör men på lite annat sätt.
 
På dagarna har jag fullt upp med att fixa.
 
Tanken är att vi ska fira jul här i Linköping tillsammans med döttrarna och deras pojkvänner samt förhoppningsvis någon mer. 
 
Eftersom alla andra är upptagna med att jobba är det jag som håller i trådarna.
Det kommer att bli en hektisk men rolig månad.
 
 
 
Ama de casa
2017-12-05 @ 09:47:58
URL: http://amacasa.wordpress.com

Haha! Vika pilen till gästerna - inte illa! :-D Härligt stämningsfull bild den där första, men den sista förstår jag inte riktigt vad det är? Trådar gissar jag, men... Nej, nu har du fått mig att klia mig i huvudet tillräckligt mycket för en dag :-D

Ha det toppenbra!

Svar: Japp, silkestrådar. Inte helt tydligt, det medges.
Anette

Biggeros
2017-12-05 @ 17:10:55
URL: http://biggeros.blogg.se/

Det var ingen dålig välkomstgest med hjärtligt toapapper. Då förstår jag att du har många trådar att dra i. Jag vet hur det är. Oftast har jag mindre tid att sätta sprätt på. Nu kommer snart första sovgästen till Spanien. Min äldsta dotter🤗Ha en bra tid i Sverige🤗

Svar: Åh, vad kul att din dotter kommer. Jag hade också precis äldsta dottern på besök.Ha det så mysigt tillsammans ❤
Anette

Emma, Sol som sol?
2017-12-05 @ 17:20:11
URL: http://solsomsol.blogspot.com

Här tittar jag in efter att varit borta från allas bloggar och tänkte läsa om Bangkok och allt men så är du i Sverige! Haha!

Svar: Hej Emma, vad kul att du tittar in. Visst ser du, nu ska jag vara i Sverige till den 3/1 så Bangkokinläggen dröjer.Hoppas allt är bra med dig och att du trivs på jobbet.
Anette

Ditte
2017-12-05 @ 21:05:17
URL: http://dittemitti.se

Först¨r att du ocj Evelina hade trevliga dagar i Bangkok och roligt att hon också tycker om den stan för lite speciell är den förvisso-
Trevligt att vara i Sverige också an jag tänka. Och för att hålla i trådarna inför julen krävs ju ett visst hanlag och det har du säkert-
Önskar dig fortsatt fina dagar här hemma.

Svar: Vi hade det verkligen härligt i Bangkok och vi hann med så mycket.Kanske döttrarna kommer nån mer gång innan vi flyttar hem.
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0