Ett sista farväl

Där borta vid holmen finns nu vår far, en grå/vit aska i havet är allt som finns kvar.
Ett liv, en man, en far är för alltid borta.
 
Pappas stora intresse var båt och sjöliv och vi tror att han kommer att trivas här.  I frihet på böljan blå.
 
 
Vi har tagit farväl men det betyder inte att vi glömmer eller inte har honom med oss i tankarna.
Jag är inte troende och är för krass för att tro på ett liv efter detta men när någon nära anhörig eller vän går bort vandrar tankarna i nya banor.  Det är svårt att acceptera att man inte kommer att ses mer.
 
Två av våra barndomskompisars pappor har också nyligen gått bort. Farbror Werner simmar redan omkring här. Märkligt nog ska min gamla vän sprida askan efter sin far just idag och på nästan samma plats.
Hoppas de får det bra här, pappa Bengt, farbror Werner och Johannes.
 
 
 
Malin
2017-08-13 @ 00:08:11

Hoppas att ni alla mår bra ❤

Svar: Tack <3
Anette

Mille
2017-08-13 @ 10:08:10

Så fint skrivet Anette. Hoppas ni fick en fin stund på havet.

Svar: Tack Mille, det blev en fantastisk dag.
Anette

Emma, Sol som sol?
2017-08-13 @ 10:10:48
URL: http://solsomsol.blogspot.com

Det var ett fint sista farväl ni gav pappa. Dessutom är han inte ensam, det är en tröstande tanke i det sorgliga.

Svar: Det känns bra att tänka att han har vänner och bekanta runt sig, där i böljorna.
Anette

Biggeros
2017-08-13 @ 13:15:00
URL: http://biggeros.blogg.se/

Jag funderar även om mannkommer ses någongång på en annan plats. Jag är heller inte troende. Vi sänkte ner min svärfars urna i östersjön utanför deras fina drömhem som betydde så mycket för honom. Jag och min man vill även bli strödd i Atlanten. Det känns så mäktigt. Hoppas allt är bra med dig och en stor kram. Må din far vila i fred var han än befinner sig💙💙💙

Svar: Det verkar som allt fler gör så här och att jordbegravningar blir allt ovanligare.Allt är bra med mig och att ha familj och släkt runt sig gör allt lättare.
Anette

Ditte
2017-08-13 @ 23:22:28
URL: http://dittemitti.se

Vilket fint farväl till din far. Så värdigt! Och att ta farväl är alltid tungt och är dte öfr evigt blir det än tyngre. Men alla minnen har ni kvar och det har hjälpt mig mycket efter det att mina föräldrar gick bort
Och havet väntar nog även på mig. Eller fjällen...
Kram och många tankar.

Ama de casa
2017-08-14 @ 00:14:48
URL: http://amacasa.wordpress.com

Vilket fint ställe och vilket vackert farväl. Saknaden kommer alltid att finnas där, men det gör ju också dom fina minnena!
Kram




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0