Tillbaka i Bangkok

Det är väl inte för intet som Bangkok ofta benämns som världens hetaste huvudstad.
Veckan i Manilla var också varm men trots allt regn kändes det som där var både svalare och torrare.
 
När vi kom dit varnades det för tyfonen Helen, den missade tack och lov Filippinerna men drabbade i stället Taiwan rejält.
 
Här i Bangkok fortsätter regnandet, så här såg det ut på Sukhumvit i söndags kväll.
Bilden är hämtad från Bangkok Post.
 
Mina nyinköpta, handgjorda flip-flop tillverkade av majshöljen får nog invänta torrare tider.
Är lite rädd att de annars löses upp.
 
Det blev inte så mycket inhandlat i Manila, ett par flip-flop och några dekorationsbollar.
 
Väl hemma i Bangkok var det igår dags för ett barnhemsbesök. Vår utmaning är nu att lära känna nya små barn och vinna deras förtroende, inte alltid helt lätt.
 
Foppatofflor, modell mindre, passar bra under regnperioden.
 
Ghugge
2016-10-04 @ 20:14:29
URL: http://Ghugge.blogg.se

Oj, oj vilket regnande!
Alla dom små foppatofflorna ser gripande ut...hoppas att besöket på barnhemmet blev givande.
Ha det..!
Kram G

Svar: Nya små barn i gruppen innebär alltid en del gråt och rädsla, vi vet ju nu att det lägger sig och att vi med tiden blir rätt populära :)
Anette

Ditte
2016-10-04 @ 22:10:09
URL: http://akker.blogg.se

Välkommen tillbaka till Bangkok! Men vilket regnande! Vet ju att det är regnperiod men det verkar som om Taiwan verkligen drabbats hårt.
Jättefina flip flop, men du gör nog säkrast att vänta med att använda dem ett tag.
Så fint med barnhemsbesöket. Tänker genast på mina döttrar och deras barnhem- men vi hämtade ju flickorna när de var tre månader.
Skorna! Helt ljuvliga och de står på rad.

Svar: I år är det ett ihärdigt regnande, den här veckan tror jag är kulmen.Förstår att du har ett speciellt förhållande till barnhem.
Anette

Mille
2016-10-05 @ 11:43:48

Skönt att ni har kommit "hem". Dina fina flipp flopp får du nog sätta upp som prydnad. Tror inte de passar vare sig på italiensk eller svensk markunderlag. Så sött med alla små foppa tofflor men ända så tragiskt.

Svar: Nu blir vi (eller i alla fall jag) "hemma" i Thailand ett tag.Några mindre resor inom landet väntar. Hoppas nu att regnandet upphör innan nästa besökare kommer.
Anette

Lena i Wales
2016-10-06 @ 10:56:49
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Hej!
Hittade till dig genom Dittes nominering av dej.
Det var jag som nominerade henne.
Kul att hitta till andra kvinnor som, liksom jag bor utomlands.
Härlig bild med tofflorna. Lycka till med barnhemsarbetet!

Svar: Vad kul, har varit inne på din blogg ett par gånger.Antar att våra liv som expats är både lika och väldigt olika.
:)
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0