Svart-vit stad

Det mesta är svart och/eller vitt här just nu.
Vår annars så färgrika stad är just nu rätt färglös.
 
 
 
Bangkok Post gör sin nätupplaga i svart-vitt.
Vissa TV-kanaler sände i svart-vitt under första dygnet men nu verkar de ha gått tillbaka till färgbilder.
 
De människor jag mött har följt rådet att klä sig diskret, personalen på både condot (där vi bor) och på Foodland har fått nya arbetskläder, naturligtvis svarta.
Till och med turisterna verkar ha anammat klädkoden.
 
Nu har jag inte varit ute så värst mycket utan håller mig mest i soffan eller sängen.
Jag mår i alla fall bättre och har varit ute och luftat mig lite men även luften, eller rättare himlen, är färglös och inte så trevlig.
Luften vid havet hade säkerligen varit bättre för mina luftrör men det får bli en annan gång.
Mille
2016-10-15 @ 17:08:16

Krya på er. Kan väl säga så här hade väl på ett sätt lite tur skulle varit hos er under den här perioden när hela Thailand har sorg. Jag hade ju önskat lite "håll i gång". Hade väl inte fungerat. Vi ses ända snart. Kramar till er och krya på dig vår lilla svärdotter.

Svar: Tack, tack, är piggare idag.Du får göra ett nytt försök om ett tag
Kram
Anette

Marina
2016-10-16 @ 04:50:45
URL: http://www.marinasbay.blogspot.com

Det ska onekligen bli lite "spännande" att se hur länge allt verkligen kommer att vara svartvitt.

Svar: Ja, allt är väldigt osäkert.
Anette

Ditte
2016-10-16 @ 23:05:31
URL: http://akker.blogg.se

Trist att du fortfarande är krasslig och luften i Bangkok är ju ingen hit direkt. Och absolut inte för krassliga luftrör.
Hoppas du kan vila dig i form så att du så småningom orkar med en tur till havet.
God bättring!

FREEDOMtravel
2016-10-17 @ 15:52:02
URL: http://www.freedomtravel.se

Intressant! Nåt liknande skulle knappast kunna hända i Sverige... (och kanske inte i så många andra länder heller)

Svar: Nej, det stämmer nog. Kungen betydde väldigt mycket för Thailand, vi kan nog inte förstå hur mycket.
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0