Marina Bay


Även idag har jag vandrat runt en del. Det är skönt att kunna röra sig obehindrat och här finns massor att se.
 
Det blev en het och solig tur runt Marina Bay.
Jag följde en välgjord promenadslinga.
 
Här ser ni ännu en av alla broar här i Singapore, Helix Bridge. Jättetjusig kvällstid när den är upplyst.
 
Det kändes som att gå i en gigantisk DNA-sträng.
 
Från bron kan man se den här fotbollsplanen.
Om det inte finns tillräckligt med mark att bygga på kan man naturligtvis bygga den på en stor flotte.
 
Superträden i Gardens by the Bay.
 
Passade även på att kika in lite i det stora shoppingmallet.
Trot eller ej men här kan du faktiskt åka gondol i den lilla kanalen, inomhus.
 
Julpyntet är på plats, första advent är ju i antågande.
 
Väl ute igen försvann julkänslan. 
 
Efter att ha gått varvet runt bukten var det skönt att vila sig under de här stora fläktarna som drivs med solenergi, perfekt.
Här har Thailand något att ta efter.
 
 
Lillemmish
2016-11-24 @ 10:59:16
URL: http://nouw.com/lillemmish

så fina bilder, vad fotar du med för kamera ? :P

/lillemmish

Svar: Tack, tack.Jag har en enkel men bra och prisvärd liten kamera, Panasonic Lumix DMC-TZ60, väldigt behändig och lätt att handskas med.
Den finns nu i en nyare variant, min har några år på nacken ;)
Anette

Ditte
2016-11-24 @ 11:31:57
URL: http://akker.blogg.se

Visst är det bra att promenera runt i en stad för att lära känna den bättre. Och Singapore är som gjord för att strosa runt i. Perfekt med trevliga shoppingcentra och dessa fläktar förstår jag var sköna att sitta under. Säkert något för Bangkok och andra stora städer där det är hett.
önskar dig fortsatt fina dagar och tack för promenaden.
Härliga bilder och fyllda med kontraster,

Svar: Vi pratar ofta om att man i Thailand borde kunna ta bättre till vara på energin från solen, det kanske blir så med tiden.Singapore är sannerligen promenadvänligt, till skillnad från Bangkok.
Anette

Marina
2016-11-25 @ 02:27:53

Det känns jättebra att även Singapore har börjat ta in miljötänket på allvar. Bara under de åren vi har bott här har det hänt massor.

Svar: Där ligger Thailand lång efter. Med all sol borde även de kunna ta till vara på strålarna.Bra att något land här borta blir lite föregångare.
Anette

Matilda
2016-11-25 @ 14:22:45
URL: http://matildadanielssons.blogg.se

Hej!

Vi på Blogg.se skulle vilja maila dig, men kan inte hitta din mailadress. Kan du maila mig: [email protected]? Så hör vi av oss vad det gäller :).

Ha en trevlig fredag!
Matilda, redaktör på Blogg.se

Svar: Min mailadress ä[email protected]
😊 Trevlig helg till dig ovkså
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0