Stor yta och öppen planlösning

Mitt boende inskränker sig inte bara till de 23 kvadratmeter där jag sover.
Jag har faktiskt en ganska stor yta att förfoga över.
 
Blomsterbädd.
 
Mitt vardagsrum (Stadsbiblioteket) är gigantiskt och har högt i tak, bokhylleraderna är oräkneliga och atmosfären lugn och fin. "Rummet" har stora fönster och är ljust och fräscht.
Fåtöljerna är är många och ytterst komfortabla. Känner ni igen modellen?
Arne Jacobsens "Ägget".
 
Tvättstuga har jag en i källaren, tyvärr nästan alltid fullbokad, och en i Motala (hos svärmor ingår gratis tvättmedel så den är att föredra).
Dessutom ingår i mitt kontrakt att "någon" faktiskt tvättar mina lakan. Det är bara att lägga sin smutsiga byk utanför dörren, tisdagar innan kl 9 jämna veckor. När man kommer hem hänger nya tvättade sängkläder på dörrhandtaget. Lyxigt!
 
 
Trädgården (Trädgårdsföreningen) är alltid välskött, jag behöver inte lägga ner något arbete där, bara att njuta.
 
SPA-avdelningen (på Sarvstigen) spenderade jag många timmar på i fredagskväll/natt. Ett mysigt utespa som jag och mina kollegor bubblade och babblade friskt i. 
 
Jag som var lite missmodig när jag först öppnade dörren till mitt tillfälliga boende här i Linköping är nu riktigt nöjd.
Begreppet "öppen planlösning" har fått en ny betydelse. 
Marina
2016-05-22 @ 15:46:49
URL: http://www.marinasbay.blogspot.com

Det låter helt ok faktiskt. Det där med lakanen skulle jag kunna tänka mig att ha här hemma, undrar om det funkar om jag lägger ut dom utanför dörren...;)

Svar: Tja, min beskrivning av boendet är kanske aningen överdrivet, men det duger några veckor till. Lakanen måste ligga utanför dörren senast 9.00 nästa tisdag. 😉 Lycka till
Anette

Biggeros
2016-05-22 @ 18:56:55
URL: http://biggeros.blogg.se/

Bara du är nöjd för det är ju du som har valt boendet. Ser kanon ut allt det jag ser. Lyxigt värre att hänga ut smutsiga lakan utanför dörren och få tillbaka nytvättade. Kram

Svar: Jo, boendet är ok men det gäller att utnyttja hela ytan, annars blir det aningen trist. Bra väder och fina vänner förgyller min tillvaro. Lakanstvätten är helt klart en bonus.Önskar dig en skön söndagskväll.
Anette

Anonym
2016-05-22 @ 19:36:35

Du är bra på att se möjligheterna. Fint att kunna utnyttja hela stan.

Svar: Tack ☺
Anette

Mille
2016-05-22 @ 20:22:02

Dina underbara beskrivningar på ytor runt omkring dig. Kanske man skulle se sig mera omkring, ja vad finns där?. Tvättstugan hos oss ledig. ....bara att komma. Vädret denna helg varmt o skönt. Kom gärna hit o bada säkert 16 grader, garanterar du blir avsvalkad.

Svar: Aldrig fel att röra på sig och se sig omkring. Badet får nog vänta, typ 10 grader upp. 😉
Anette

FREEDOMtravel
2016-05-22 @ 22:49:36
URL: http://www.freedomtravel.se

Visst kan man använda utrymmen utanför sin lilla boendeyta! Så tänkte jag när jag bodde på 22 kvm på St Eriksplan när jag var ung. Då tänkte jag att parken var min trädgård! och när vi reser med husbilen är det lite likadant. Liten yta, men så fort vi stannar och öppnar så finns det så mycket mer. Varför måste man äga alla kvadratmeter man använder? När man äger dem blir det mer jobb ;)

Svar: Så sant. 😊
Anette

Ditte
2016-05-22 @ 22:54:21
URL: http://akker.blogg.se

Instämmer till fullo! Helt nya ögon på den öppna planlösningen.Och dessa Arne Jacobsen fåtöljer går inte av för hackor. Så sköna. Men jag förstår att du får gå några meter för att kunna inta dem.
Att se det lilla i det stora och tvärt om berikar.

Svar: Att vara tvungen att gå en bit mellan mina rum gör mig inget. Gillar vardagsmotion. Visst är det berikande med alla kontraster i livet.
Anette

Ghugge
2016-05-24 @ 14:23:40
URL: http://Ghugge.blogg.se

Ett mycket intressant och bra skrivet inlägg som faktiskt väcker en hel tankar. Jag njuter av bilderna och din underfundighet och goda anpassningsförmåga.
Kram till dig

Svar: Tack för fina ord. 😊
Anette

Susjos
2016-05-24 @ 20:03:44
URL: http://susjos.blogspot.com

Man ska alltid se det positiva! Inte minst att få rena sängkläder bara sådär varje tisdag!
Jo,yngsta sonen har hamnat på Malta där han har fått jobb efter att ha gått arbetslös här hemma i två år efter gymnasiet!

Svar: Vad häftigt att få jobb där. Nu har du ju en bra anledning till att ut och resa.
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0