Tillbakablick

Ligger i sängen och ser tillbaka på Sverigevistelsen.
Sippar på min shot (ingefärste och citron), hostar och snörvlar, men det är ju övergående.
Tittar på bilder tagna i ett kallt vinterland.
 
Stadsfjärden i Nyköping. 
Den här fina utsikten ska min syster snart kunna beskåda från hennes och Lasses nya boende på 11:e våningen .
Jag kommer och inspekterar så fort jag kan.
 
Fredrika (yngsta dottern) bor ju numera i Bergen. 
Vi hade ett par härliga dagar tillsammans i ett vintrigt Stockholm. Ett plus var också att äntligen kunna träffa pojkvännen Adrians hela familj.
 
Ika och jag passade på att besöka Millesgården som ligger helt nära Evelinas (äldsta dottern) hem på Lidingö, där vi trängdes en natt (inte på Millesgården).
 
Millesgården i vinterskrud var riktigt vackert.
God mat har de och just nu pågår en utställning om Ingrid Bergman.
 
Flera museer hann vi med, ovan Nordiska Museet.
 
Evelina som ett A i ABBA på ABBA-museet.
 
Min fina familj <3.
 
Under veckan har jag känt mig varm även att det varit "svinkallt".
 
Solnedgången är lika vacker jorden runt. Denna bild är tagen i Alvik (Stockholm).
Det är verkligen en förmån att ha en underbar familj (alla inräknade, inte bara döttrarna) och vänner (kollegor inräknas) som finns både här och där.
Trots sängläget är jag väldigt glad. :)
 
P.S. 
Får vara tjänstledig ytterligare ett år, är verkligen lyckligt lottad.
 
D.S 
Eventuella konstigheter och felstavningar i detta inlägg beror (förmodligen) på feberyra och jetlag.
 
 
Mille
2016-01-28 @ 13:07:29

Härligt skrivet som vanligt. Fin familj har du, det vet vi, kul att följa din blogg även när du är i Sverige. Krya på dig. Pröva en liten virrepinne i teet. Kram.

Svar: Ingefäran gjorde susen, redan bättre.Tack för senast :)
Anette

Anna

Otroligt härliga bilder! Vilken fin familj du har! :)

Svar: Tack :)
Anette

Ditte
2016-01-28 @ 23:12:59
URL: http://akker.blogg.se

Vilka härliga ilder från din vistelse i Sverige! Och visst är Sverige svårslaget när dte gäller mycket.
Och har man sina nära och kära här så är det ju ännu bättre.
Önskar dig välkommen tillbaka till Bangkok och god bättring.

Svar: Tack Ditte, är piggare idag.
Anette

Marina
2016-01-29 @ 02:26:13
URL: http://www.marinasbay.blogspot.com

Sverige i riktig vinterskrud är fantastiskt vackert! Det skulle vara jättekul om vi kunde ses när du dyker upp i Singapore. Mejla mig gärna så ska du få telefonnummer så du kan nå mig!
[email protected]

Svar: Vad kul, jag hör av mig.:)
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0