Tittat in i Cajutan

Vår soi håller på att bli ett tillhåll för svenskar.
Här finns sedan tidigare det svenskdrivna hotellet "Rembrandt "och nu har en affär, "Cajutan" med svenska produkter, öppnat.
 
 
Butiken finns i Hua Hin och drivs av en svenska, nu vill hon expandera. Här ska hon dessutom ha en restaurang i anslutning till affären.
Jag var där tidigare idag för att se om de hade någon västerbotten- eller prästost. När jag kom hem med en ost på ett kg frågade jag Ning om hon ville smaka
-No madame I know that one, very strong.
Sen fick hon syn på prislistan jag hade i väskan och när hon såg en bild på Kalles kaviar rynkade hon kraftigt på näsan och fnös ljudligt, precis som asiaterna i reklamen för Kalles som gick på tv för ett par år sedan.
Ning jobbade tidigare för en dansk familj så hon är bekant med våra skandinaviska "delikatesser".
 
Vi har sista tiden sett ett antal inlägg från kräftskivor.
Maken älskar kräftor och vi bestämde oss för att ha en egen liten kräftis.
 
Jag har varit på IKEA och inhandlat kinesiska kräftor, ett paket för 999 THB (250 kr).
Smakar det så kostar det.
 
Lite suddig bild, faktiskt tagen innan snapsen.
 
I helgen ska det spelas golf. Hoppas det går bra, rapport kommer ;)
 Önskar er alla ett trevligt veckoslut.
Mille
2016-08-26 @ 19:34:52

Nämen o så trevligt det ser ut. En riktig kräftskiva på er underbara altan. Skål och hej. Någon snaps sång blev det. Du Anette är ju en baddare på snapsvisor ELLER? Ha en trevlig kväll.

Svar: Inga snapssånger, knappt ens någon snaps. De kinseiska kräftorna var helt ok, inte som de du fiskar upp ur Vättern förstås :)
Anette

Ghugge
2016-08-27 @ 22:10:51
URL: http://Ghugge.blogg.se

Ser jättehärligt ut och golf hoppas jag kunna prova på någon gång! Trevlig helg/söndag

Svar: Golf är faktiskt roligare än jag kunde tro. Trodde aldrig jag skulle bli biten men det blev jag. Tyvärr är jag rätt usel ;)
Anette

Ditte
2016-08-28 @ 22:49:56
URL: http://akker.blogg.se

Känner från Peking igen det där med att rynka på näsan och fnysa åt det vi kan tycka är gott.
Skönt att IKEA finns och trevligt med en egen kräftskiva.
Lycka till på golfbanan!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0