Varmt, varmare, varmast

Den varma perioden är (hittills) i år den varmaste och torraste på 50 år.
Thailand, Kambodja, Vietnam och Malaysia har det nu ovanligt varmt (El Nino tros vara orsaken).
Temperaturapparna (inte bara min, vi har lite olika) visar på 38-40°C. Vissa av apparna har ytterligare information, som kallas "real feel", de räknar även in fuktighet och vindstyrka, för att visa hur man upplever värmen.
I tisdags visade ett par av dessa appar en "real feel, of 49°".  Puh!!!
 
I Malaysia härjar skogsbränder som medför en kraftig "haze" (smogg eller luftförorening).
Vår sista dag i KL var bedrövlig. 
 
Sikten på flygplatsen i lördags.
Stackars invånare, knappt har de sluppit all "haze" från Indonesien förrän det är dags igen.
 
Här i Bangkok är det hett men vi har hyfsad luft, tack och lov.
Vi håller oss dock inomhus, inte ens poolen lockar.
 
I tisdags var vi (18 svenska damer och en dansk journalist) ute på en tur. (bilden lånad från Marias fb-sida)
Vi fick hålla oss inomhus så gott det gick, de arbetande thailändarna på plats hade gått i ide.
Man kan gå i ide av olika orsaker.
 
I går var jag på gymmet (deltagande i en intern tävling tvingade mig).
Gymmet i mitt hus renoveras så jag fick gå till granngymmet, där var aircondition ur funktion. Har nog aldrig svettats så mycket och så länge i hela mitt liv.
 
 
 
 
 
 
 
 
FREEDOMtravel
2016-04-28 @ 05:56:03
URL: http://www.freedomtravel.se

Puh så varmt!!! Vi hade 36 grader i Sicilien och tyckte att det var hemskt (vi hade iofs ingen luftkonditionering och ingenstans att "fly" hettan...)

Svar: Usch, utan AC hade vi inte klarat oss här.Tänker på alla som inte har råd, el är ganska dyrt här i Thailand.
Anette

Ditte
2016-04-30 @ 23:05:32
URL: http://akker.blogg.se

Hett och fuktigt är inte min favoritkombo direkt! Men bor man där det är så finns ju inga val...
Skönt att kunna vara inomhus och är luften i Bkk ok så går det väl an. Men KL såg illa ut...




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0