Rocky Mountain Horses

En av mina kollegor föder upp hästar, Rocky Mountain en amerikansk ras.
Idag var jag, min vän Charlotta och hennes dotter Filippa ute vid Ekenäs slott och besökte Ingrid och hennes sju hästar.
 
Rasen har ett speciellt utseende, de har en fin brun färg med blond man och svans.
Ser ganska exotiska ut, tycker jag.
 
Filippa älskar hästar, här spanar hon in Pepper och hans fästmö.
 
Gioccondo (Joe) är knappt två veckor gammal, bedårande söt och busig.
 
Här med mamma, Bunny.
 
Hästarna lever i en miljö utöver det vanliga, nämligen på Ekenäs slotts ägor.
Kanske går Pepper där och drömmer om att få vara med på de årliga riddarspelen.
 
Det var en mysig dag tillsammans med härliga människor.
 
 
 
 
 
Mille
2015-05-25 @ 19:56:09

Så fina bilder från vår landsbygd och dom som ser till den hålls levande.

Maria
2015-05-26 @ 18:18:36
URL: http://flardochkoloni.blogspot.se

Två veckor och redan skägg :)

Svar: Hahaha, ja han är tidigt utvecklad. 😉
Anette

Ditte
2015-05-26 @ 22:04:22
URL: http://akker.blogg.se

Vilka vackra hästar och bilder! Jag är förtjust i hästar, men har inte sett dessa Rocky Mountain hästar tidigare.
Jag förstår att de trivs i dessa vackra omgivningar.
Nu får jag gå in och "Googla" Ekenäs slott så får jag veta mer.

Svar: Tror att rasen är väldigt ovanlig i Sverige, väldigt fina.
Anette

Anonym
2015-05-29 @ 16:51:39

Såååå fina

Svar: Visst är de?
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0