In i träsket

En dag var jag och några andra svenskar på utflykt i ett Mangroveområde i Malaysia.
Det var lärorikt och spännande.
 
 
Trodde först att detta var en jättelik orm.
 
Här är vi på väg in i en grotta.
 
Fladdermöss i Bat Cave.
De hängde i hundratal i taket av grottan, de sov gott.
 
En kväll på väg till restaurangen var vi några som hamnade på efterkälken och stötte då vid vägkanten på en flying fox, världens största fladdermus.
Den såg allt annat än snäll ut.
Eftersom jag inte hade kameran med mig den här kvällen, får ni hålla till godo med en bild hämtad från nätet.
HÄR kan du läsa om den.
 
Snäll kan man inte heller beskylla den här apan för att vara.
Den ser rätt beskedlig  ut men, strax efter att jag passerat den, attackerade den en man och blodvite uppstod. Mannen klarade sig rätt bra och återvände till sin båt omplåstrad och blek.
  
Tillbaka till träskturen.
Vi fick också se några exempel på fiskar och skaldjur som lever i träskmarkerna.
De hölls i små dammar på en fiskfarm.
 
 
 
Stora stingrockor på en pytteliten bostadsyta. 
 
Horseshoe Crab
 
Så här kan man bo om man jobbar på "fishfarm".
 
En vanlig fågel på Langkawi är örnen.
Örnarna håller ett vakande öga över Mangroveträsket.
Det finns två arter, denna fina rödbruna.
och denna stora, mäktiga vithövdade havsörnen.
 
Det var allt från resan i Malaysia, tror jag.
Nu ska veckan ägnas åt att besöka barnhem och fängelse, golfa och motionera, luncha och gå på ladie´s  night med free flow of Prosecco.
Richard är på ett kort Sverigebesök och ni vet, när katten är borta då dansar råttorna.....
 
 
 
 
 
 
Mille
2015-03-25 @ 08:59:19

Vilka härliga upplevelser även vi får vara med om. Fina bilder och Anette passa p och dansa.

Svar: :)
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0