Ovanlig onsdag

Gårdagen var verkligen annorlunda.
Efter att jag inte varit utanför lägenheten i Bangkok på fyra dagar flög vi i går till Saigon.
Staden heter numera egentligen Ho Chi Minh City, men Saigon verkar vara det namn som invånarna fortfarande använder.
 
När vi kom fram gick vi en promenad i närområdet.
Jag är glad att vi hunnit vänja oss vid hetsig trafik.
Trafiken här är obeskrivlig.
Att korsa en gata gående innebär att man riskerar livet.
Inte sällan dyker det upp vietnamesiska män som räddande änglar. De bokstavligen agerar sköldar när man korsar ett övergångsställe.
 
Nåväl, efter vår lilla promenad var det dags att göra sig redo inför middagen som den svenska ambassadören här i Saigon bjudit in till.
Det blev en kväll full av möten med konsulter från diverse länder, oj, fel. Konsuler och konsulinnor ska det vara.
Jag hade tur som hamnade vid den italienska konsulinnans man, vi hade mycket att prata om.
Har nu en stående inbjudan till det italienska konsulatet här i Saigon.
De har lovat att bjuda på nebbiolovin.
 
I dag, torsdag har jag varit "skitseg".
Måste nu fokusera på att bli frisk innan vi får Sverigebesök.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0