Beroendeframkallande

Thaimat är faktiskt lite beroendeframkallande. 
Även om jag då och då är utled på kyckling, nudlar och ris så kommer jag att sakna alla goda smaker som det thailändska köket bjuder på.
 
 
Rätterna är oftast inte särskilt avancerade eller svåra att tillaga.
Med bra råvaror och rätt kryddor i en lagom mix kommer man långt.
 
Man behöver absolut inte besöka tjusiga, dyra restauranger för att äta god mat.
De små köken runt om i Bangkok har inte sällan den godaste men ofta den billigaste maten.
 
I Sverige äter jag sällan asiatisk mat numera men det kommer förstås att bli ändring på det när jag flyttar hem.
Nu börjar jag få ett sug efter efter chili och lime och under mina sista veckor i Thailand ska jag frossa i kryddstark mat.
Om några dagar är det dags att återvända till Bangkok.
 
Ama de casa
2019-01-08 @ 09:56:59
URL: http://amacasa.wordpress.com

Jag älskar asiatisk mat och inte minst thaimat. Utbudet i Torrevieja är rätt skralt (om man bortser från en miljon kinarestauranger ;-) ) så jag blev jätteglad när det öppnade en ny thairestaurang centralt i stan. Den försöker jag verkligen hjälpa till att hålla liv i genom att äta där rätt ofta :-D

Härligt med en tur till Bangkok snart igen!

Svar: Så bra att du stöttar den thailändska restaurangen, det vore ju synd om den försvann.Det ska bli kul att återvända en sväng. Vi är många svenskar som är på väg från Bangkok så det kommer säkert att bli fartfyllt på många sätt.
Anette

Emma, Sol som sol?
2019-01-08 @ 17:56:18
URL: http://solsomsol.blogspot.com

Jag är ju så himla dålig på all asiatisk mat! Alla pizzeriors fel som lockar mannen min och sonen mer, så det är ju bara att följa med ...

Jag är inte så förtjust i stark mat så därför så blir jag också lite feg, kanske. Men jag vet, allt är inte starkt och man kan be om mindre hetta. Jag vet. :D

Det ser så himla gott ut med alla grönsaker!

Ditte
2019-01-08 @ 18:26:43
URL: http://dittemitti.se

Thailändsk mat, kinesisk (många olika kök där)och överlag asiatisk mat är jag väldigt förtjust i. Nu testar jag det ju även hemma på restauranger och jag har ett pat thailändska och några kinesiska rätter som jag lärt mig laga på "plats". Och det blir ju bra när jag nu inte bor på plats.
Kanske sätter du sedan hemma igång med att laga lite thaimat. Men råvarorna har vi ju förstås inte här i landet.

Malin
2019-01-09 @ 12:08:11

Jag älskar thaimat.
Passa på att äta för mig också.

FREEDOMtravel
2019-01-11 @ 06:39:13
URL: http://https://www.freedomtravel.se

Du får börja nosa upp de bästa asiatiska restaurangerna hemma i Sverige ;)

Svar: Japp. Jag har ju blivit väldigt kräsen när det gäller thaimat. För något år sedan ville några vänner absolut gå på thairestaurang när jag var hemma på besök, tyvärr tyckte jag att maten var totalt menlös. Jag har nästan blivit thai ;)
Anette

Veiken
2019-01-11 @ 13:22:35
URL: http://veiken.se

Du kan ju inte sluta att äta thaimat...... det är beroendeframkallande. Hoppas det finns toppenmat i Sverige....
Det blir en omställning för er att bli svenska igen. Jag läste att ni har varit i BKK i 5 år. Ingen kort tid precis! Ha det fint!

Svar: Nej, så klart kommer jag att äta thaimat hemma, men det gäller att hitta ett bra ställe.Efter fem år är vi redo att flytta hem och visst kommer det att bli en omställning.
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0