Kronan på verket

Så var det då slutligen dags dags för den thailändske kungen att krönas, två och ett halvt år efter att hans far gått bort.
De thailändska tidningarna och tv-kanalerna har givetvis följt all uppståndelse noggrant.
Själv har jag hängt med hyfsat bra. Det är ju en historisk händelse.
 
 
Ett par dagar före kröningen överraskade monarken världen med att annonsera sitt nya äktenskap (han har varit gift flera gånger tidigare) och Thailand fick som i ett trollslag en vacker drottning.
Förhoppningsvis kommer de att regera i samma anda som den förra kungen och drottningen och leva lyckliga i alla sina dar.
 
Så där ja, kronjuvelerna är på plats.
 
Malin
2019-05-08 @ 05:53:36

Vilket ståhej, så annorlunda det går till där. Jag har sett lite bilder på svenska nyhetsprogram.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0