Vår, både här och där

Jag har haft förmånen att få en försmak av våren i Italien och sedan uppleva den på riktigt här i Sverige.
 
Jag har sett skuttande getter.
 
Blåsippor såg jag redan för tre veckor sedan. Så fina.
 
Sedan jag lämnade Thailand den 28:e februari har det hänt en hel del.
Jag har varit i Italien där vi slutförde köpet av lite mer yta.
 
Den nyinskaffade delen är inte i sådant skick att det går att bo där men vi är glada att det är vårt. Nu kan vi på sikt få ett fantastiskt sommarboende med plats för många.
 
Jag har jobbat i två veckor och det är både kul, intressant och ansträngande. Jag kan förstås mer än för ett par veckor sedan men jag har så mycket att lära. Jag ber att få återkomma till det.
 
I det nygamla hemmet väntar vi (maken är tillbaka) på att packningen från Thailand ska dyka upp, kanske nästa vecka. Då kommer huset att återigen vara fullt med flyttkartonger.
 
På måndag börjar maken sitt nya arbete och nu måste vi alltså bägge koncentrera oss på var sitt håll. Nytt liv, nya rutiner, stora förändringar (åtminstone för mig).
 
Det här med bloggandet är jag väldigt osäker på om det kommer att fortsätta vara en del av mitt liv. Svårt med både tid och intressanta inlägg. Jag har en tanke om någon typ av nystart men är inte säker på hur det blir.
 
Nu önskar jag er alla en mycket trevlig helg.
Den lär bli het i Thailand, hoppas den blir åtmintone ljummen i Sverige, i Italien tror jag den blir helt perfekt.
 
 
 
 
 
 
 
 
Emma, Sol som sol?
2019-03-29 @ 19:09:26
URL: http://solsomsol.blogspot.com/

Jaha, har maken också nytt jobb?! Det har jag missat. Då förstår jag att allt är ganska rörigt för er nu. Oavsett vad du gör med bloggandet så blir det bra!

Ha en underbar helg!

Svar: Jag har nog inte talat om att även maken byter jobb, förrän nu.Det blir alltså nystart för oss båda vilket är både roligt och lite jobbigt.
Nu är det i alla fall helg och ledigt.
Anette

Ditte
2019-03-29 @ 19:56:37

Vad roligt att ni köpt till mer mark i Italien. Grattis! Och så fint med en resa dit.
Nya jobb för er båda och även det nygamla hemmet som kommer att få "tillökning" från Thailand kräver sitt. Men jag hoppas du kanske skriver något inlägg per vecka.
Önskar er nu en fin helg hemma med vårkänsla.

Svar: Tack, här ska det vilas i helgen. Det samma gäller för dig, fortsätt krya på dig.
Anette

Ama de casa
2019-03-30 @ 11:30:27
URL: http://amacasa.wordpress.com

Grattis till den utökade ytan! Låter helt underbart - på sikt i alla fall :-)

Förstår att det är körigt både här och där och med det ena och det andra nu, men jag hoppas innerligt att du fortsätter att blogga i nån form.

Svar: Ytan i Italien kommer att bli jättebra men det får vänta lite. Nu har vi annat att både lägga pengar och energi på.När det gäller bloggandet får jag återkomma men som sagt en tanke finns.
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0