Regnperiod

Här är vi inne i regnperioden. I september/oktober brukar kulmen på regnandet nås här i Bangkok.
Det ser lite olika ut runt om i Thailand och skiljer sig dessutom lite från år till år men det bör gå mot torrare tider.
 
Dagens parkpromenad började helt ok. Mulet och inte allt för varmt.
 
Efter en stund började det duggregna.
 
Snart övergick det i mer ihärdigt regn.
 
Strax blev det skyfall.
Vi var ett gäng som sökte skydd under ett tak i parken. Vissa var bättre förberedda än andra.
Först hade vi ganska trevligt men efter 45 minuter blev några av oss rastlösa och gav oss ut i blötan.
Var faktiskt lite frusen, och genomvåt, när jag kom hem. Det är ju inte ofta jag frusit, i alla fall inte utomhus, här i Thailand.
 
Emma, Sol som sol?
2018-09-24 @ 13:03:50
URL: http://solsomsol.blogspot.com

Ja, man ska vara beredd på det mesta här i livet. Och så blev du en erfarenhet rikare. Positivt tänkande, liksom ...

Svar: Hahaha, absolut 😊
Anette

Ama de casa
2018-09-24 @ 16:24:37
URL: http://amacasa.wordpress.com

Sicken otur att regnet satte fart där precis när ni var ute... Hoppas ni har uppehåll nu då :-)

Svar: Det var väl rätt orutinerat av mig, att ge mig ut utan regnskydd. Har tydligen kommit av mig .
Anette

Ditte
2018-09-24 @ 22:12:01

Man vet ju aldrig när regnet kommer och det är ju sällan duggregn det är frågan om. Kanske kommer en regnponcho att tas med i väskan. Men den hjälper kanske föga i detta regn.
Roligt att nu följa med dig via bloggen till Thailand.

Jessica Högberg
2018-09-25 @ 09:46:36
URL: http://lchftrollet.blogg.se/

Ha ha, udda upplevelse att frysa i Thailand;)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0