Hur länge pallar man?

Alltså, jag är 50+ och pallar fortfarande. Jag kan liksom inte hålla fingrarna i styr när jag ser allt gott som hänger ut från trädgårdarna. Jag är, och har alltid varit, barnsligt förtjust i den ädla konsten, att palla. Spänningsmomentet bidrar säkert till min fäbless. Äpplen, päron och plommon roffar jag glatt åt mig när ingen ser. Men...... jag tar bara det som hänger utanför tomtgränsen och aldrig mer än jag orkar äta upp.
Lite hyfs har jag allt.
 
Goda svenska äpplen.
 
Jag hoppas verkligen att det pallas friskt på Cabana, våra druvor är nu blå, söta och goda. Har ni vägarna förbi så ta för er.
 
För några år sedan rapporterades det om en äldre, till synes mycket förvirrad kvinna som här i vårt bostadsområde sågs plocka blommor i trädgårdarna.
Jag får vara försiktig så det inte börjar ryktas om en ny trädgårdsmarodör, den vimsiga pallerskan.
 
(null)
Nu ska jag njuta av frukosten, pallade plommon.
 
Hur gör ni , pallar ni eller ber ni om lov?
 
Ama de casa
2018-09-03 @ 09:18:41
URL: http://amacasa.wordpress.com

Jag VILL palla, men bilen stannar inte när vi åker förbi fruktodlingarna... ;-)

Pallade mycket som liten. Favoriten var att palla morötter, så spännande att se hur stora dom var där under jorden. Nu gillar jag ju inte att äta morötter, men jag gav dom jag pallade till brorsan, så dom gick ju inte till spillo i alla fall :-)

Härliga bilder!

Svar: Du måste ta kommando över bilen.Jag gillade också att palla morötter, till skillnad från dig gillar jag dem men de behöver en tvätt innan man mumsar på dem. Alltså kan man oftast inte äta dem direkt.
Anette

Eva/ Leva som Eva
2018-09-03 @ 11:09:10
URL: http://levasomeva.se

Haha...55+ och pallar fortfarande när tillfälle ges. Som du, utanför tomtgräns samt på en närliggande ödetomt. Ser det mer som att jag tar tillvara resurser!

Svar: Eller hur? Det kastas så mycket god frukt vilket är synd.
Anette

Anonym
2018-09-03 @ 17:27:41

Jag frågar alltid om lov. Du vet väl att det är olagligt att palla.Jag tycker faktiskt att inte att du ska uppmana till en förbjuden handling.

Svar: Jo, jag vet att det är fel och att man faktiskt kan bli dömd för egenmäktigt förfarande men det är ju det som gör hela grejen, att det blir spännande.Jag uppmanar bara till att palla mina egna druvor, helt ofarligt.
Skulle annars aldrig säga till någon att stjäla.
Fint av dig att fråga först, hoppas du får ja.
Anette

Mille
2018-09-04 @ 16:40:55

Helt underbar rubrik🤣😍

Ditte
2018-09-04 @ 18:33:52
URL: http://dittemitti.se

När jag var barn och tonåring pallade jag och mina kamrater. DEt var lite av en sport. Men när vi en dag blev inbjudna att plocka var dte inte lika roligt. Ser jag någon idag vid en tomt så brukar jag fråga om jag kan få plocka ett par frukter men gör jag inte det så kan det hända att jag pallar mig ett smakprov. (Vad jag vet är det inte förbjudet i Sverige att palla frukt som hänger utanför tomtgränsen. DE som har träden har en skyldighet att ha dem innanför hos sig.) Så palla du på.

Svar: Hahaha, jag tror att det bor en pallare inom oss alla 😁
Anette

2018-09-06 @ 15:41:49
URL: http://tmresor.blogg.se

Fick lov att ta vindruvorna men det känns "nästan" som att palla när man står där med saxen i högst hugg.
Hälsningar från Olivetta

Svar: Såg bilden på druvorna, palla, palla!!! 🍇😀
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0