Rogivande

Det är något visst med att promenera längs en lång sandstrand.
På stranden i Hua Hin är det, trots en hel del folk, lugnt och behagligt. I och för sig är det inte högsäsong nu men det har varit några dagars ledighet och då flyr Bangkokborna staden. Många åker till just Hua Hin som ligger på lagom avstånd. 
 
I lördags när vi kom var himlen svart och det var tätt mellan kraftiga skurar.
 
 
Efter regn kommer solsken.
 
 
 Enligt senaste forskningen händer det här när vi befinner oss på en strand:
  • Stressen minskar
  • Kreativiteten ökar
  • Känslan av depression minskar
  • Synen på livet förändras, positivt 
Dessutom är solen (i lagom dos) bra för hälsan. Den gör att kroppen bildar D-vitamin.
Visst är det bra!
Ama de casa
2018-05-03 @ 16:13:35
URL: http://amacasa.wordpress.com

Ser himla härligt ut! :-)

Fast jag blir lite stressad av all sand som finns på sandstränder. Om den bara kom mellan tårna, men den letar sig in lite både här och där... ;-)

Ha det toppenbra! :-)

Svar: Sand är både härligt och irriterande.Minns när maken och jag campade på 80-talet, då hade vi sand överallt.
Anette

Ditte
2018-05-03 @ 19:16:03
URL: http://dittemitti.se

I HUa HIn har jag förr varit en hel del och redan 1980 för första gången- Ibland blir ju strandremsan väldigt smal. vid högvatten och det är svårt att då promenera. Men nu såg den ut att vara bra tilltagen- Jag solar ju aldrig numer, men att promenera längs en strand med keps/hatt och långärmad blus gör jag gärna. Men jag sörjer att det bara nu blir korta stunder och Thailand är tyvärr inte längre det bästa för mig.
Men jag gläds över bilder därifrån samtidigt som det känns trist för mig. Men det blev alltför mycket stark sol under många år....

Emma, Sol som sol?
2018-05-04 @ 19:00:51
URL: http://solsomsol.blogspot.com

Ja, det är något visst med stränder och vatten! Jag kan stå länge och bara titta ut över havet ...




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0