Har jag fått pippi?

Jo, men visst har jag det.
Det har kretsat en hel del runt fåglar  den senaste tiden. 
Först var det mina gäster i palmen på balkongen i Bangkok, sen har jag haft både talgoxar och koltrastar i min närhet.
Inte nog med det, jag har dessutom fått paket, närmare bestämt två, innehållande just fåglar.
 
(null)
Hugin fick jag för drygt ett år sedan och han har fram till nu bott hos min mamma. Munin fick jag i vintras och han har stått här i ett nästan tomt hus och längtat efter sällskap.
Olyckskorpar? Nej, det vete fåglarna.
Just nu håller de på att kraxa om huruvida bägge döttrarna kommer på besök i kväll eller inte.
Lyckas de båda komma ifrån jobbet i hyfsad tid och dyker upp här om några timmar, då ska korparna utnämnas till turfåglar.
 
 
Ditte
2018-06-29 @ 17:01:22
URL: http://dittemitti.se

Jag tror detta blir turfåglar och att döttrarna kommer. Hoppas!
Önskar dig en trevlig helg.

Svar: En av döttrarna är på plats. Den yngsta blev tvungen att jobba. Trevlig helg har vi, hoppas att du också har det bra.
Anette

Mille
2018-06-29 @ 21:48:34

Klart det är turfåglar men kanske inte så vackra. Ha en trevlig weekend.

Svar: Lite coola tycker jag allt.
Anette

Emma, Sol som sol?
2018-06-30 @ 09:45:19
URL: http://solsomsol.blogspot.com

Lite kul! De står fint där och ser ut över den vackra vyn genom fönstret.

(De är inte uppstoppade, va? Har "lite" svårt för uppstoppat såvida det inte är på ett museum ...)

Svar: Nej, nej inga uppstoppade djur innan mina väggar. De är utskurna i träkol, fina och annorlunda.
Anette

Ama de casa
2018-06-30 @ 15:43:33
URL: http://amacasa.wordpress.com

Vilka jättefina! Hoppas det är turkorpar :-)

Svar: Håller tummarna för det.
Anette

Veiken
2018-07-01 @ 12:07:46
URL: http://veiken.se

Turfåglar gillar vi! Hoppas att dina är det! :)

Svar: Det ska vi väl tro.
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0