Möten

När man reser ensam, vilket jag väldigt sällan gör, träffar man många pratglada, nyfikna och intressanta människor.
Visst kan man göra det även när man reser tillsammans med någon men vi verkar kanske mer "tillgängliga" när vi är utan sällskap.
På de senaste resorna har jag kommit i samspråk med människor i olika åldrar, män och kvinnor och med  olika bakgrund.
Vissa har varit mycket öppenhjärtiga och berättat om för- och nackdelar med deras respektive hemland. De har också velat veta hur saker och ting fungerar i Europa och Sverige.
Den här typen av samtal lär mig mycket mer än det jag kan läsa mig till.
 
Veckan som gick bjöd som ni vet på lite mingel med svenskar (både sportiga och kungliga), men det blir inga fler bilder från det, jag är ju ingen paparazzo.
 
Jag träffade dessutom en av Seuols största bloggerskor. Hon har mer 400 000 följare. Min make känner hennes man och vi åt middag tillsammans en kväll. Med var också deras mycket charmige 6-årige son som under middagen sprang ut och köpte blombuketter till sin mor, mig och en av servitriserna. Snacka om gentleman, vad ska det bli av ett sådant gossebarn?
Ja, det var en ganska märklig och glamorös vecka, den som gick.
 
Bloggerskan, jag, den unge charmören och en "so very singel" servitris.
 
När ni läser detta är jag på en helt annan typ av resa, men förhoppningsvis blir även denna vecka intressant och full av möten.
 
FREEDOMtravel
2018-02-27 @ 11:02:49
URL: http://www.freedomtravel.se

Håller med om att man är mer öppen för möten när man reser ensam, jag gör oxå det sällan. 400 000 följare!? Oj, där ligger man lite i lä ;)

Svar: Jo du, så men hon är lite av en kändis.
Anette

Ama de casa
2018-02-27 @ 12:04:35
URL: http://amacasa.wordpress.com

Vilken cool liten grabb! :-) Härligt möten också :-)

Så då får man vänta lite till för att få veta vart du tågar dig nu...

Svar: Killen är en riktig raring.Resan går söderut...... till Huay Yang.
Anette

Emma, Sol som sol?
2018-02-27 @ 17:09:05
URL: http://solsomsol.blogspot.com

Här är man superlycklig över att man under nästan fyra år har haft 250 000 besökare! Haha! Jisses, vad skriver människan om?

Den där killen, han har hela världen framför sig!

Svar: Hon bloggar om mode, smink och familjeliv. Hon vet vad som går hem 😊
Anette

Ditte
2018-02-28 @ 20:02:01
URL: http://dittemitti.se

Visst är det fint med många möten som sker på resor och på olika sätt. Har man ett öppet sinne så kan så mycket öppna sig-
Så rart av pojken att skena iväg och köpa blommor till er. Vad månne det bliva av denne gosse?
Och så många följare....Kul!

Svar: Den grabben kommer att klara sig bra i livet, det är jag övertygad om.Otroligt många följare, tycker jag.
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0