Sista sommardagen

Årets sista sommardag blev rätt blöt, kanske den regnigaste dagen den här sommaren.
 
Jag hann med en kort promenad mellan skurarna. I sanningens namn hann jag inte gå särskilt långt innan jag blev dyngsur.
 
Ett dike med solrosor var det enda som lös upp den här dagen. 
 
Efter några dagar med mycket social samvaro blev den här, den sista sommardagen, mer ensam.
Jag fick tid att fundera både på sommaren, som nu är över, och framtiden.
Sommaren har ju varit helt underbar, på många sätt.
 
I morgon är det höst och förhoppningsvis blir den också bra. Jag ska passa på att njuta och ha kul i mitt andra hemland. Jag ska försöka suga ut allt jag kan och förhoppningsvis kunna förmedla och inspirera.
 
Jag blir kvar här i Sverige tre veckor till, sen är det dags att åka "hem".
Trevlig helg alla läsare <3
 
Ditte
2018-08-31 @ 21:48:15
URL: http://dittemitti.se

Ja,sista sommardagen enligt almanackan är snart över och hösten gör entré. Men jag tror och hoppas på en del fortsatta fina sensommardagar. Du har ju en del att fundera över men njut nu av veckorna här hemma och sedan har du en fin tid framför dig i Thailand. Säkert blir det många spännande resor och upplevelser och Bangkoklivet i sig är ju alltid fyllt av spänning av skilda slag om man så vill. önskar dig en fin helg.

Svar: Ska göra allt vad jag kan för att njuta så mycket jag kan av sista månaderna i Thailand.Hoppas du haft en bra helg <3
Anette

Ama de casa
2018-09-01 @ 09:04:08
URL: http://amacasa.wordpress.com

Här vill inte riktigt höstkänslan infinna sig. 27 grader redan nu på morgonen gör säkert sitt till :-)

Härliga sista-sommardagen-bilder!

Svar: Hösten blev kortvarig, sommaren var inte riktigt redo att ge vika.27 gr innebär sommar, härligt. Vi har nu sol och 22, precis lagom.
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0