Månaden som gick

April blev en månad med tvära kast och sinnesstämningar av alla de slag.
Humöret har gått från glädje till sorg.
 
Bara nån timme efter att denna  bild från ett blött och roligt songkran togs kom det ett mycket oväntat och sorgligt besked.
 
Min kära pappa är på bilden 22-23 år.
 
Under månaden som gick tog jag olika typer av avsked, både tillfälliga och långvariga men även ett par helt definitiva.
 
Också geografiskt har det varit snabba vändningar. 
Jag blev uppsatt på en väntelista för att få flyga hem till Sverige, alla flighter var fullbokade, men plötsligt fanns där en ledig flygstol och vips befann jag mig  i Nyköping. En förflyttning som på ett halv dygn innebar en temperatursänkning med 30 grader.
 
I skrivande stund är jag hos lillasyster Annica men ska senare förflytta mig bort till min mamma.
 
Redan för femtio år sedan gillade mamma och jag att promenera tillsammans och det ska vi fortsätta med.
 
Min lilla mamma som tyvärr nåtts av ytterligare ett ledsamt besked som inneburit avsked, för alltid.
Nu hoppas jag att kvoten av tråkigheter är fylld och att nästa månad blir ljus och fin.
 
 
Önskar er alla en fin valborgsmässoafton. 
 
 
Veiken
2017-04-30 @ 08:57:21
URL: http://veiken.se

Jag beklagar! Bra att du kunde resa hem till Sverige med kort varsel. Vi vet aldrig vad som väntar bakom hörnet!

Ditte
2017-04-30 @ 11:22:15
URL: http://dittemitti.se

Livet tar ibland tvära kast, väldigt tvära och man är nog aldrig riktigt beredd när ett sådant kast kommer.
Alla fina minnen har du kvar men förlusten är stor.
Vacker bild på din pappa och likaså den där din mamma och du är ute på promenad. Fint att ni kan fortsätta med det.
Önskar dig förstås en ljusare månad nu i maj. Skickar många tankar.

Biggeros
2017-04-30 @ 13:49:51
URL: http://biggeros.blogg.se/

Så tråkigt att livet ändrar sig bara på en dag. Nu får det vara nog på tråkigheter och hoppas att ni alla tar hand om varandra och fina tillfällen. Livet är så kort så gör det bästa av det med de dina. Härligt dock att kunna blicka tillbaka till de stunder som man alltid kommer att minnas och bära med sig// Trevlig Valborg!

Emma, Sol som sol?
2017-04-30 @ 16:54:59
URL: http://solsomsol.blogspot.com

Det är så typiskt att det alltid ska klumpa ihop sig, allt på en gång. Denna april går inte så lätt att lägga bakom sig med orden att nu blickar vi framåt. Det kommer snarare vara så att det kommer vara många tillbakablickar.

Jag hoppas att ni ändå kan se det ljusa även om det just nu är mörkt. Och att ni kan göra det tillsammans.

Marina
2017-05-02 @ 07:25:19
URL: http://www.marinasbay.blogspot.com

Beklagar verkligen och hoppas ni kan ta er ur det sorgliga tillsammans. Det är väl så livet är, vi vet aldrig vad som väntar bakom nästa krök... Skönt att du kom hem så fort som du gjorde i alla fall. Det är ju när det händer något man förstår hur långt bort man är. Kram

Mille
2017-05-02 @ 19:05:47

Du skriver så fint Annette . Kram.

Lena i Wales
2017-05-03 @ 18:01:40
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Jag beklagar sorgen. Så snabbt allt kan förändras. Det gäller att ta vara på allt man har.
Bra att du kunde ta dej hem.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0