Tankeställare

Jag kan ibland vara lite gnällig och negativ, kanske inte missnöjd men inte heller helt nöjd. Jag har ingen speciell orsak till detta och vet inte riktigt vad det kommer sig av.
 
 
Jag har i sommar fått mig några tankeställare  som gett mig lite perspektiv på tillvaron.
Några av mina vänner och kollegor har haft och har det ganska jobbigt.

Jag har bl.a fått veta att en före detta kollega och vän har drabbats av ALS, en allvarlig och obotlig sjukdom.  Vi träffades en kväll för ett par veckor sedan men det blev inget prat om sjukdomen, hon ville ha roligt och inte tänka på eller prata om framtiden.

En av mina väninnor har det lite tungt på andra sätt, dessutom har en bekant till mig valt att avsluta sitt liv på egen hand.

Det är alltid väldigt jobbigt när någon som står eller stått en nära “drabbas av” eller “råkar ut för” något hemskt. Det är ju inte heller alltid man kan stötta eller trösta, men man kan finnas där för att lyssna när någon behöver prata.

Jag borde vara mer tacksam  än jag är, jag har faktiskt ingen anledning till att “hänga läpp”.

I kväll är jag i alla fall på ett strålande humör, maken är nämligen på plats och vår nästan två månader långa separation är till ända.

 

 
Nu är jag/vi redo för nya spännande resor.
Jag är så taggad på nya äventyr, hoppas ni vill följa med :)
Bettan
2016-06-30 @ 08:13:49

Livet kan vara rätt orättvist.
Skönt att du vill ut på nya äventyr, klart vi hänger med.

Mille
2016-06-30 @ 12:48:37

Klart vi vill följa dig på dina äventyr, både i sorg och glädje. "Gött, att R är hemma hoppas ni får en trevlig sommar tillsammans.

Svar: Jo, tack det ska vi försöka få till. Ses snart ☺
Anette

Ditte
2016-06-30 @ 21:49:19
URL: http://akker.blogg.se

Jag kan känna igen mig i det du skriver. Helt klart! Iband missnöjd, men jag vet inte med vad. Kanske med mig själv...Mest troligt.
Fint att du varit och är ett stöd till vänne ri din omgivning och sådant betyder väldigt mycket. Livet ser olika ut för oss och många sjukdomar kan vi inte påverka. ALS är ju illa och fint att ni hade en trevlig kväll utoan prat om här och nu.
Förstår att du är glad över att maken är på plats och nu väntar nya upplevelser och resor.
Jodå, jag är med. Väldigt gärna.

Svar: Tack, Ditte. ❤
Anette

FREEDOMtravel
2016-07-01 @ 08:16:44
URL: http://www.freedomtravel.se

Härligt att vara tillsammans igen! Ingenting i livet är ju självklart, men det är bra att påminna sig om det ibland!

Svar: Visst är det så. Kan ibland vara lätt att ta allt för givet.
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0