Frukost på balkongen

Det är en märklig känsla, att ena dagen befinna sig i ett frostigt Sverige och att nästa dag sitta på balkongen i Thailand och äta frukost.
 
Att sitta ute och äta frukost i januari, det är rätt härligt.
Numera tänker jag oftast inte på hur det låter när jag sitter på balkongen, är van vid att nationalsången, som spelas varje morgon klockan 08.00, hörs ända upp till lägenheten.
Jag hör knappt att tuppen och Koelfågeln (en typ av gökfågel som finns här i Asien) gal i kapp.
 
Hane.
 
Hona.
Bilderna på fåglarna är hämtade på nätet, själv har jag aldrig lyckats fånga dem på bild, trots att jag hör dem varje dag.
 
För er som aldrig hört en Koelfågel gala, lyssna HÄR.
Det kan vara ett ganska irriterande ljud i alla fall om man behöver sova.
Själv hör jag den nästan inte längre, kanske är det ett läte jag kommer att sakna när jag lämnat Asien.
 
Idag ska jag vara hemma och ta det lugnt, packa upp, sortera post och bli frisk.
Kanske tar jag en liten promenad i det för tillfället mycket behagliga klimatet.
 
Om ett par veckor åker vi till Singapore och väl hemkomna därifrån får vi besök av våra "gamla" vänner, Ann och Stefan.
Även februari blir alltså en händelserik månad.
 
 
 
 
 
 
 
 
Ditte
2016-01-31 @ 11:52:55
URL: http://akker.blogg.se

Välkommen till Bangkok! Ja, snabba förflyttningar blir det! Skönt med frukost på balkongen! Även hos os här i den spanska sommarstugan blev det så.
Tack för fågelinfo. Jag känner igen både lätet och uteseendet av koelfågeln, men visst inte vad den hette. Nu vet jag.
Ja, ni har en del på gång och visst är det roligt att både se sig omkring och få vänner på besök. Singapore är en stad vi gillar! Men länge sedan nu sen vi var där.
Önskar dig en fin söndag och att du snart är helt kry igen.

Svar: Tack, är nästan frisk igen och den svala luften här är som bortblåst.Åter varmt och skönt.
Lycka till på din fågeljakt.
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0