Sakta men säkert....

.....börjar vårt boende nu arta sig.
Det ser fortfarande rätt tomt ut och vissa saker som vi tagit med oss passar inte alls.
Vi får allt investera i lite nyinköp för att få till det.
Här kommer några bilder som visar kök och vardagsrum.
 
                
 
      
I vardagsrummet är det mycket IKEA, vi kände ju inte till något annat när vi kom hit.
 
Vi har tre sovrum (varav två är gästrum) och till varje rum finns separata toaletter med dusch.
Det finns ytterligare en toalett i anslutning till sällskapsytorna och en i "maidens" utrymme. 
 
Vår maid, Khun Ning, bor inte hos oss, hon har egen familj och eget boende. Hon kommer två gånger i veckan och städar och stryker mm. Det känns riktigt lyxigt.
 
Om jag vetat detta för 15-20 år sedan hade jag varit riktigt avundsjuk på mig. Det var väl då man hade behövt både chaufför och städerska, men det gick ju bra ändå.
Å andra sidan hade jag inte velat bo här med våra barn när de var små.
Barn behöver natur och frisk luft omkring sig.
 
Det finns gott om plats om ni vill komma och hälsa på och ni blir inte till något besvär för Ning städar och tvättar efter er ;)
 
 

 
 

 
 
Mille
2014-06-01 @ 21:45:28

Så fint ni ser ut att ha det. Anette du är värd allt detta. Ser fram emot att träffa er både här hemma och förstås i BKK. Kram hälsa sonen.

Anonym
2014-06-05 @ 14:32:32

Vilken tjusig våning ni bor i!Ett annorlunda och händelserik tillvaro du lever i.Hoppas bara ni slipper mer oroligheter med utegångsförbud som följd så du kan fortsätta shoppa(ursnygga kläder du köpt förresten;), utforska staden och träffa dina ny vänner.Må så gott o hälsa Richard
Kram

Svar: :)
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0