En vanlig dag

De flesta dagar är "vanliga.
Så här ser en vanlig dag i mitt liv ut.
Vid 5.40 är det dags att stiga upp. Dusch, frukost och en snabb titt i Corren, morgontidningen som funnits sedan 1838.
Efter en timme i mer eller mindre vaket tillstånd är det dags att gå till bussen (ska cykla när det blivit lite varmare). 
När klockan närmar sig 7.30 börjar arbetsdagen och klockan 16.15 (måndag till torsdag) är arbetsdagen slut, fredagar slutar jag redan vid 15-tiden. Kan inte klaga på arbetstiderna.
Vissa dagar promenerar jag hem, en sträcka på 5,5 km, ganska lagom.
Väl hemma har jag än så länge inte gjort så mycket. Jag har varit ganska trött, särskilt i huvudet.
När jag vant mig vid att hålla tider och vara alert och trevlig en hel arbetsdag kommer jag att ta tag i det där med motion. Jag tänker att också mitt sociala liv ska vakna till liv igen.
Just nu längtar jag efter lite varmare väder och att kunna dricka morgonkaffet på altanen.
 
Så här ser det ut en vanlig dag 2019.
 
Detta var en vanlig dag för ett år sedan.
Viss skillnad.
 
Saknar jag Thailand? Nej inte ett dugg, åtminstone inte ännu. Jag känner säkert annorlunda fram i november. 
Däremot saknar jag vännerna och den härliga gemenskap vi fick.
 
Just nu sitter jag och funderar över om maken lurat mig. Han ringde precis och sa att han befinner sig på Arlanda, på väg till Afrika, på sin första arbetsdag på nya jobbet!!
Det låter ju inte helt otroligt men det är ändå 1:a april och han kan vara rätt lurig.
Har ni blivit lurade idag?
 
 
 
Biggeros
2019-04-01 @ 18:53:39
URL: http://biggeros.blogg.se/

Jag har personligen inte blivit lurad men mäst aprilskämt i media. Ja, kul att ha en man som är lite lurig🤗
Jag förstår att det är en viss skillnad tills du har kpmmit in i galoscherna på riktigt!! Värmen och sällskapet kan tänkas saknas. Värmen åtminstone när det är kallt och grått i Sverige. Ha det bra!!

Svar: I morse var det flera minusgrader och ett tunt istäcke på poolen. Efter jobbet i eftermiddags var det mycket behagligare. Aprilvädret brukar vara lite hit och dit. Vi får se vad morgondagen bjuder på för temperatur.
Anette

Ditte
2019-04-01 @ 20:18:29

Visst är det en hel del att ta in och anpassa dig till nu här hemma. Och mycket nytt på jobbet. Minns också att den första månaden på ett nytt jobb kändes extra mycket i huvudet.
Att dina dagar är olika nu mot de du hade i Thailand förstår jag och saknade av det sociala livet blir ganska påtagligt.
Jag har ännu inte blivit lurad idag men det finns ju tid kvar av dagen.
Undrar om maken lurade dig eller inte...

Svar: Det verkar som att Afrikaresan blev av och jag är "olurad".
Anette

Ama de casa
2019-04-02 @ 11:02:13
URL: http://amacasa.wordpress.com

Låter som du har kommit bra in i rutinerna allaredan, men OJ vilka tidiga mornar! Gissar att det kändes extra tidigt igår av nån (dum) anledning... ;-)

Haha! Undrar just om det var ett skämt? Själv klarade jag mig från att bli lurad. Såvitt jag vet... :-)

Svar: Japp, mornarna är i tuffaste laget men å andra sidan får jag gå hem tidigt.
Anette

Emma, Sol som sol?
2019-04-02 @ 14:17:34
URL: http://https://solsomsol.blogspot.com/

Vilken skillnad på bilderna! Jag tror att allt är ännu så nytt för dig att saknaden inte har kommit. Vad det lider så kommer du komma på små saker som du saknar, på samma sätt som när du i Thailand antagligen saknade saker i Sverige.

Jag kan inte heller säga att jag saknar Sverige - bortsett familjen - men ibland kommer man på saker som man önskar man kunde göra. Som att ta en promenad på hösten och plocka svamp. Det är nog den typen av aktivitet jag saknar mest, naturen och skogen, dofterna.

Men det är rätt OK att sitta och titta ut över Medelhavet också ... :D

Svar: Jag tror helt säkert att jag kommer att sakna en hel del saker från Thailand, nu är jag så inställd på att komma in i livet här.Just natur och årstider var något jag längtade under asienåren och familjen förstås.
Att blicka ut över Medelhavet känns ALLTID bra. 😊
Anette

Lena i Wales
2019-04-04 @ 09:05:40
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Vad skönt att du tycker om din "nya" tillvaro, man vet aldrig i förhand.
Hoppas maken kom hem på kvällen! Ja, 1 april är en lustig dag. För 34 år sedan födde jag en son den dagen, ja det är sant.

Svar: Antar att han fått höra att han är ett aprilskämt, ett antal gånger.
Anette

Veiken
2019-04-04 @ 09:08:27
URL: http://veiken.se

Jag blev inte lurad, men jag var hemma och kurerade mig så jag slapp! ;)
Jag förstår att ditt nya liv och ditt thailandsliv är ljusår från varandra. Huvudsaken är att man trivs och det verkar du göra. Då går det lättare att ställa om. Skulle det dra i thailandstarmen så ligger Bangkok bara 11 timmar bort! :)

Svar: Jag hopps att du tillfrisknat.Ett eller fler återbesök i Thailand blir det säkert men inte än på ett tag.
Världen är ju full av platser jag inte sett.
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0