Dags att varva ner.

Likt en guldfisk i en liten rund skål har jag vandrat runt, runt i parken. Varv efter varv, ensam eller med sällskap.
Jag är glad att vi har parken, Benjakitti, så nära oss. En oas som inbjuder till motion och rekreation.
 
 
Parken är omgiven av skyskrapor, hård trafik och på ena sidan en gammal tobaksplantage/fabrik.
 
Gångbanan runt den lilla sjön är 1,8 km lång.
I sjön finns det fisk, varaner och skölpaddor. I träden runt omkring leker ekorrar och fåglar kvittrar glatt.
En och en annan trädorm och ett par råttor har jag också råkat på.
 
 
Jag försökte räkna ut hur många rundor runt sjön jag kan ha avverkat. Efter en stunds funderande kom jag fram till att jag traskat runt drygt 800 gånger, alltså närmare 150 mil. I just den här parken, jag har traskat runt på andra platser också under de dem fem år vi bott i Bangkok. Flera skor har slitits ut, så klart,
Bara förra veckan kom jag upp i tio varv. En skön bris och okej luft, då är det bäst att passa på.
Nu har jag inte så mycket tid för promenader, det börjar bli bråda dagar.
Den sista golfrundan är också avverkad och jag kan tala om att jag slutade på topp. Två par, en birdie och 40 poäng blev det, ni som spelar golf förstår att jag är nöjd med den avslutningen.
 
På onsdag packas de grejer vi ska ha med hem till Sverige och senare i veckan blir det en sista resa till Thailands kust.
Därefter bor vi i en nästan tom lägenhet några dagar innan vi avslutningsvis flyttar in på hotell. 
Själva hemresan blir 1/3, för mig. Maken får komma lite senare.
Ama de casa
2019-02-11 @ 10:38:50
URL: http://amacasa.wordpress.com

Det drar ihop sig... Gissar att det känns både skönt och vemodigt.

Hoppas allt flyter på planenligt!

Svar: Tack, än så länge går allt enligt planerna. Ingen hets, lugnt och säkert.
Anette

Ditte
2019-02-11 @ 21:55:15
URL: http://dittemitti.se

Förstår att du sammanfattar lite av allt du upplevt under dessa år. Och så långt du gått här i parken och i Bangkok över huvud taget. Fint att ha parken i närheten och den ger ju fin omväxling till allt annat.
Grattis till den lyckade golfrundan.
Och att koppla av lite vid kusten låter i mitt tycke helt perfekt.
Önskar dig fortsatt fina dagar.

Svar: Det ska bli skönt att åka till sol och bad några dagar. Lägenheten börjar se lite väl trist ut.
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0